کد خبر: ۱۲۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 10
شفا آنلاین>سلامت>قائم‌مقام دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت از بازنگری برنامه‌های آموزشی تمامی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی زیرمجموعه این وزارت‌خانه خبر داد و گفت: در حال حاضر 30 درصد این بازنگری‌ها انجام شده است و تلاش داریم تا پایان سال 1396 بازنگری‌ تمامی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی پزشکی به اتمام برسد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن امامی رضوی با اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از برنامه‌های تحول آموزشی وزارت بهداشت این است که بتوانیم برنامه ها و منابع آموزشی همه رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی را مورد بازنگری و ارزیابی کارشناسی قرار دهیم که در حال حاضر 30 درصد بازنگری‌ها انجام شده و تلاش داریم تا پایان سال 96 تمامی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد ارزیابی قرار بگیرند.

وی در ادامه گفت: بازنگری برنامه‌های آموزشی رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت هر ۵ سال یک‌بار انجام می‌گیرد و بر اساس برنامه‌های آموزشی مصوب وزارت بهداشت، رشته‌هایی که در بازنگری استانداردهای آموزشی لازم را نداشته باشند کریکولوم آموزشی آن‌ها با بررسی‌های کارشناسی دقیق تدوین خواهد شد.

قائم‌مقام دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت، در ادامه ارزشیابی بخش‌های بالینی بیمارستان‌های آموزشی را نیز از دیگر برنامه‌های این وزارت‌خانه عنوان کرد و افزود: بر اساس سازوکارهای منطقی تدوین شده‌، وزارت بهداشت نیروهایی را برای ارزیابی گروه‌های آموزشی و بخش‌های بالینی ارسال خواهد کرد تا عملکرد و برنامه‌های آموزشی این بخش‌ها را مورد ارزیابی و بازنگری قرار دهند.

وی همچنین تاکید کرد: در ارزشیابی بخش‌های بالینی بیمارستان‌ها با دستیاران رشته‌های مختلف مصاحبه انجام می‌گیرد تا نقاط ضعف و قوت برنامه‌های مشخص شود. همچنین در این ارزشیابی آموزش ‌های لازم به اعضای هیئت علمی ارائه خواهد شد تا خود را با استانداردهای جدید آموزشی تطبیق دهند.

قائم‌مقام دبیر شورای آموزش پزشکی تخصصی و فوق تخصصی وزارت بهداشت در پایان با تاکید بر اینکه ارزیابی بخش‌های بالینی بیمارستان‌ها هر ۲ سال یک‌بار انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۴، حدود ۳۵۰ بازدید از رشته‌ محل ها در بیمارستان‌ها انجام گرفت. در واقع سعی داریم با ارزشیابی‌برنامه‌های آموزشی، بخش‌ها با استاندارد های روز مطابق باشند. همچنین بخش‌هایی که در این ارزشیابی توانمندی لازم را نداشته باشند اخطار دریافت می‌کنند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
وقت آن نرسیده که دستیاران پزشکی مشمول قانون کار شوند.بار عمده درمانی بیمارستان ها بر دوش دستیاران است و بدون سقف کاری با کشیک ها مکرر عملا تبدیل به نیروی کاری شده اند ولی حقوقشان به زحمت به یک ملیون گاها میرسد.
اجازه طبابت در حیطه پزشکی عمومی هم ندارند
آموزش هم تقریبا از دید شخصیم فدای کار و درمان شده است
اگر قراره که فردا متخصصان باسواد تری داشته باشیم بهتره از پایه درست شود.
دستیاری که 4 سال حقوق نامتناسب با ساعت کاری خود میگیرد(شاید 450 ساعت در ماه! همراه کشیک و شب نخوابی حقوق حدود 800 هزار تومان) خوب کی وقت میکند درس بخوند و کی اصلا آرامش روحی دارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: