کد خبر: ۱۲۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 08
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>وزارت بهداشت مالزی روز شنبه از شناسایی نخستین مورد از ابتلای محلی یک مرد ۶۱ ساله به ویروس زیکا در ایالت صباح این کشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،پیش از این شهروندان مالزی در کشورهای دیگر از جمله سنگاپور به ویروس زیکا مبتلا شده بودند، اما این نخستین مورد ابتلای محلی یک فرد در این کشور به زیکا به شمار می‌رود. وزارت بهداشت مالزی در بیانیه‌ای اعلام کرد وضعیت بیمار به دلیل فشار خون بالا، بیماری قلبی، کلیه و نقرس جدی است.

       براساس آخرین آمارها، شمار مبتلایان به ویروس زیکا در سنگاپور تا عصر جمعه به حدود ۱۹۰ نفر رسید و مالزی نیز ابتلای یک زن ۵۸ ساله از شهروندانش در این دولت – شهر را به این ویروس تائید کرده بود.

       اما وزارت بهداشت مالزی اعلام کرد مرد ۶۱ ساله‌ای که در صباح به زیکا مبتلا شده سفر خارجی نداشته و احتمال دارد از طریق پشه آئدس به این ویروس آلوده شده باشد.

       ویروس زیکا که به تازگی وارد سنگاپور، مالزی و تایلند از کشورهای منطقه جنوب شرق آسیا شده و رو به گسترش است، اقتصاد و صنعت گردشگری کشورهای منطقه را تهدید می‌کند.

       گزارش گروهی از محققان نشانگر آن است که بیش از6/2 میلیارد تن از جمعیت جهان در معرض خطر ابتلا به ویروس زیکا قرار دارند. چین، هند و شماری از کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله اندونزی و برخی از کشورهای آفریقایی همانند نیجریه در معرض خطر هستند.

       تاکنون یک میلیون و پانصد هزار نفر در ۵۵ کشور جهان، به بیماری زیکا که تاکنون روش درمان یا واکسن خاصی برای مقابله با آن تولید نشده است، مبتلا شده اند. افراد مبتلا به ویروس زیکا معمولا دارای نشانه‌هایی مانند تب خفیف، خارش پوست، ورم ملتحمه، درد عضلات و مفاصل، ضعف و سردرد می شوند.
منبع: Reuters
برچسب ها: شناسایی ، زیکا ، مالزی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: