کد خبر: ۱۲۲۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>سلامت>رییس نظام پزشکی مینودشت و کلاله با اشاره به هجمه هایی که علیه جامعه پزشکی رخ داده گفت : سازمان نظام پزشکی باید در مقابل هجمه ها خیلی محکم و قانونی برخورد کرده و به نامه نگاری بسنده نکند.
به گزارش شفا آنلاین،سعید فتاحی رییس نظام پزشکی مینودشت و کلاله ضمن اشاره به عملکرد ضعیف نظام پزشکی کل کشور در مقابله با هجمه هایی که اخیرا علیه جامعه پزشکی رخ داده است بیان داشت : از متانت جامعه پزشکی در خصوص این مسائل سوء استفاده شده در حالی که نباید وجاهت جامعه پزشکی زیر سوال رفته و اجحاف در حق پزشکان صورت گیرد.

وی افزود : باید نظام پزشکی توانایی دفاع از حقوق پزشکان را در مسائل انتظامی داشته باشد و بهتر است برای این کار یک وکیل حقوقی داشته باشد زیرا هجمه ها علیه جامعه پزشکی سازمان یافته است .

وی با گلایه از عملکرد منفعلانه نظام پزشکی در خصوص هجمه ها ادامه داد : نظام پزشکی مرجع صنفی پزشکان است و باید حافظ منافع حقوقی آنان باشد و با توجه به این که اعضا انتظاراتی از این سازمان دارند باید فعالتر عمل کند .

فتاحی در خصوص عملکرد سازمان در زمینه های رفاهی و آموزشی اذعان داشت: در این زمینه ها خیلی موفق عمل نکرده است و هنوز هم نظام پزشکی ها برای برگزاری کلاس های بازآموزی زیرمجموعه وزارت بهداشت و سیستم تحقیقاتی دانشگاههای علوم پزشکی هستند و مستقل نمی توانند کاری انجام دهند.

وی همچنین در خصوص افزایش ظرفیت در رشته های تخصصی و فوق تخصصی تصریح کرد : افزایش ظرفیت در رشته های تخصصی منجر به تراکم متخصصان در شهرهای بزرگ شده و مناطق محروم همچنان نیازمند تخصص های مختلف هستند.

به گفته رییس نظام پزشکی مینودشت و کلاله باید افزایش کیفیت زندگی و مشوق در شهرهای دورافتاده مد نظر مسوولان قرار گیرد تا توزیع نیروی مناسب در این مناطق داشته باشیم. 

فتاحی ضمن ابراز مخالفت با افزایش ظرفیت در رشته های تخصصی و فوق تخصصی گفت : افزایش ظرفیت همراه با اجرایی شدن طرح تحول سبب بیکار شدن پزشکان عمومی و بعضا متخصصان شده است لذا اگر قرار است افزایش ظرفیت داشته باشیم بایدکاملا کارشناسی و حساب شده باشد .

وی یادآور شد: در خصوص رشته هایی مانند رادیولوژی همچنان با کمبود متخصص مواجه هستیم در حالی که درتوزیع نیرو باید منطق نیاز مردم و حساب و کتاب پزشکان مد نظر مسئولان باشد تا علاوه بر پاسخگویی به نیازها پزشکان نیز از نظر معیشتی در تنگنا نباشند و تمایل به همکاری درمناطق دورافتاده را داشته باشند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: