کد خبر: ۱۲۲۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 04
شفا آنلاین>سلامت>معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر امری بسیار مهم و ضروری به شمار می‌رود، گفت: سرانه مصرف شیر و ماهی در کشور پایین بوده در حالی که توجه به تغذیه سالم در کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها مؤثر است.

به گزارش شفا آنلاین، محمدباقر لاریجانی در دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره تغذیه ایران،  اظهار داشت: در دنیا به دلیل بیماری‌های غیرواگیر سالانه مردم زیادی گرفتار می‌شوند به طوری که 38 تا 39 میلیون مرگ و میر به دلیل این بیماری‌ها گزارش می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه 80 درصد مرگ‌های زودرس در افراد زیر 70 سال در دنیا رخ می‌دهد،‌گفت: این مسأله باعث می‌شود اکونومی کشورها تحت‌تأثیر قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت در مورد کاهش بیماری‌های غیرواگیر که بیماری‌هایی همچون دیابت،‌ سرطان و قلبی و عروقی در صدر آن قرار دارد را در نظر گرفته و کشور ما نیز در این راستا گام‌هایی برداشته است.

لاریجانی کم‌تحرکی، مصرف چربی‌های اشباع شده و نمک را از فاکتورهای ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی عنوان داشت و گفت: شرایط بیماری‌های غیرواگیر در ایران نسبت به سایر کشورها خوب نیست و از این لحاظ می‌توان گفت پای ریسک هستیم. همچنین ایران نسبت به متوسط جهانی ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در آن زیادتر بوده است.

وی ضمن هشدار نسبت به افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی در میان جوانان، گفت: توجه به مسأله تغذیه و تحرک عامل‌های بسیار مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر هستند که باید مدنظر همه مردم و مسئولین قرار گیرد.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه مصرف میوه و سبزیجات در کشور زیاد نیست، گفت: مصرف ماهی و شیر نیز در ایران پایین بوده و سرانه آن چهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر افزایش یابد.

برچسب ها: تغذیه ، کم‌تحرکی ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: