کد خبر: ۱۲۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 05
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> محققان اخیرا دریافته‌اند که اگر واکسن تب دانگی نا به جا استفاده شود، می‌تواند به افزایش موارد شدید ابتلا به این عفونت منتهی شود.
به گزارش شفا آنلاین،هم‌اکنون فقط یک واکسن مورد تایید برای تب دانگی وجود دارد. استفاده از این واکسن در 6 کشور دنیا مجوز دارد و کشورهای دیگری نیز در حال مصرف آن هستند. بیماری تب دانگی در آمریکای لاتین، آسیای جنوب شرقی و جزایر اقیانوس آرام شایع است. تب دانگی اغلب عفونت اولیه خفیفی ایجاد می‌کند اما در موارد بعدی، عفونت به مراتب شدیدتر و کشنده است.

این نگرانی در مورد واکسن وجود دارد که اگر نتواند حفاظت کامل در برابر این بیماری ایجاد کند، موجب بیماری شدید می‌شود. محققان نتایج به‌دست آمده از مطالعات واکسن تب دانگی را که روی بیش از 30 هزار نفر در 10 کشور انجام شده بودند بررسی کردند. نتایج نشان دادند در مناطقی که خطر انتقال بیماری بالاست این واکسن موجب کاهش شدت بیماری و میزان موارد نیاز به بستری بیمارستانی تا 30 درصد می‌شود؛ اما در مناطق با شیوع کمتر انتقال ویروس می‌تواند به میزان قابل‌توجهی خطر ابتلا و نیاز به بستری بیمارستانی را بالا ببرد.

       سرپرست مطالعه معتقد است که موارد مصرف این واکسن باید فقط به مناطقی محدود شود که فواید مصرف واکسن بیشتر از خطرات پیش‌روست. سازمان جهانی بهداشت نیز تجویز واکسن تب دانگی را فقط در مناطق با خطر انتقال بالای عفونت توصیه کرده است.
PRNewswire
برچسب ها: محدودیت ، واکسن ، تب دنگی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: