کد خبر: ۱۲۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016September 01
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>سنگاپور ۴۱ مورد سرایت محلی ویروس زیکا را اغلب در میان کارگران ساختمانی خارجی شناسایی کرده است و انتظار شناسایی موارد بیشتر را دارد.
به گزارش شفا آنلاین، وزارت بهداشت و سازمان ملی محیط زیست سنگاپور در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که همه این افراد به‌جز هفت نفر به‌طور کامل بهبود پیدا کرده‌اند و هفت تن از این افراد در بیمارستان باقی مانده‌اند. مقامات سنگاپور قبلا نخستین مورد سرایت محلی این ویروس را در یک زن ۴۷ ساله مالزیایی در جنوب شرق سنگاپور به‌عنوان نخستین مورد سرایت محلی این ویروس گزارش کرده بودند. در این بیانیه آمده است: «وزارت بهداشت نمی‌تواند سرایت محلی بیشتر در سایر اجتماعات را رد کند، زیرا برخی از افرادی که از لحاظ زیکا مثبت شده‌اند، در سایر نقاط سنگاپور کار یا زندگی می‌کردند. ما انتظار شناسایی موارد مثبت بیشتری داشته باشیم.»

       مقامات سنگاپور می‌گویند ۱۲۴ نفر که عمدتا شامل کارگران خارجی ساختمانی مشغول به کار در یک محل مشخص در سنگاپور بوده‌اند، آزمایش شده‌اند. مقامات دستور تعطیلی کار در این محل را صادر کرده‌اند و خوابگاه‌های این کارگران دارد بازرسی می‌شود. نتایج آزمایش هفتادوهشت نفر از لحاظ ویروس منفی بوده و نتایج آزمایش پنج نفر هنوز آماده نشده است.

       هفته پیش چهار مرد سنگاپوری دچار علائم عفونت با ویروس زیکا شدند و بعد در بیمارستان بستری شدند. هنوز معلوم نیست که این کارگران خارجی از چه کشورهایی آمده‌اند یا در چه هنگامی بیماری‌شان شناسایی شده است. سنگاپور شمار فراوانی از کارگران از جنوب آسیا را به خود جلب می‌کند. در این بیانیه آمده هیچ‌کدام از افراد دچار عفونت اخیرا به نواحی دچار زیکا مسافرت نکرده بودند و این امر سرایت محلی عفونت ویروس زیکا را ثابت می‌کند.

       سنگاپور، یک مرکز مالی بزرگ جهانی و یک کانون پرازدحام ترانزیت کالا است که نظارت مداومی بر ویروس دنگی یک ویروس دیگر منتقل‌شونده به‌وسیله پشه دارد، نخستین مورد عفونت با ویروس زیکا را در ماه مه امسال در مرد میانسالی که به برزیل سفر کرده بود، گزارش کرده بود.

       سنگاپور حدود ۲۰۰ نفر را برای افشاندن حشره‌کش در مناطق مسکونی برای پاک‌سازی محل‌های پرورش پشه گسیل کرده است و نیروهای داوطلب و طرف قرارداد اوراق تبلیغاتی و مواد دافع حشرات را توزیع می‌کنند. به همه سرویس‌های پزشکی در سنگاپور هشدار داده شده است که بیشتر مراقب باشند و فورا هر مورد دارای علائم مربوط به عفونت زیکا را به وزارت بهداشت گزارش کنند.

       مالزی نیز اعلام کرد بر مراقبت‌ها در نقاط ترانزیتش در سنگاپور افزوده است و بروشورهای بهداشتی درباره پیشگیری از زیکا در میان مردم توزیع می‌کند و کارکنان بهداشتی برای مواجهه با بازدیدکنندگان از این کشور که علائم بالقوه عفونت با ویروس را داشته باشند، آماده کرده است.

       در تایلند نیز که حدود ۱۰۰ مورد عفونت زیکا در ۱۰ ایالت این کشور در سال جاری ثبت شده است، اداره کنترل بیماری‌ها ورزشکارانی را که از بازی‌های المپیک در برزیل بازمی‌گردند غربالگری کرده است، اما به غیر از این در اقدامات پیشگیری‌اش تغییری نداده است. پراسرت تونگچارون، مشاوره اداره کنترل بیماری‌ها گفت: «هر کشوری در این منطقه مواردی از سرایت ویروس زیکا را داشته است. اما تایلند توانسته است از طریق شناسایی زودرس این مشکل را مهار کند.» ویتنام نیز تابه‌حال سه مورد سرایت محلی ویروس زیکا را شناسایی کرده است. سویه فعلی ویروس زیکا که آمریکای لاتین و کارائیب را درنوردیده است، از آسیا منشا گرفته است. با توجه شیوع قبلی ویروس زیکا در آسیا به نظر می‌رسد مردم این منطقه ایمنی بیشتری در مقابل آن پیدا کرده باشند.
منبع: Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: