کد خبر: ۱۲۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 31
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>مدیر روابط بین الملل سازمان نظام پرستاری کشور، از کاهش مهاجرت پرستاران ایرانی به خارج از کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین : ابراهیم محمدی اظهارداشت: کمبود نیروی کار پرستاری در دنیا پدیده ای است که جامعه سلامت جهانی با آن مواجه است.

وی افزود: در نشست اخیر جامعه جهانی پرستاری WHO در ژنو، عنوان شد که حدود ۲۸ میلیون نفر کمبود نیروی کار پرستاری در دنیا وجود دارد که همین مسئله باعث شده است کشورهای توسعه یافته به راحتی به جذب نیروهای آموزش دیده سایر کشورها اقدام کنند.

محمدی با عنوان این مطلب که یکی از کشورهای هدف برای جذب نیروی پرستاری ایران است، گفت: پرستاران ایرانی به علل مختلفی از جمله توانمندی، هوش و کارایی بالا، مورد استقبال دیگر کشورها هستنکه متاسفانه این جذب بالا و ایجاد شرایط کاری بهتر برای پرستاران در کشورهای پیشرفته باعث شده است سالیانه بیش از ۱۰۰۰ پرستار از ایران مهاجرت نمایند.

وی ادامه داد: پرستاران به دنبال یافتن شرایط بهتر کاری، دوری از خانواده و جامعه، مشکلات عدیده مهاجرت را تحمل می نمایند که به اهداف خود دست یابند. بنابراین، می توان علل مهاجرت پرستاران از ایران را فشار کاری بالا، دستمزد کم، عوامل اجتماعی و... دانست که با تغییر رویه می توان تا حدودی از خروج پرستاران جلوگیری کرد.

مدیر روابط بین الملل سازمان نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: قطعا اگر نگرش مسئولین نسبت به حرفه پرستاری در کشور تغییر یابد و شرایط کاری مطلوب تری فراهم شود،  می توان از بازگشت پرستاران ایرانی خارج از کشور بهره برد.

محمدی ادامه داد: تغییر دیدگاه مسئولین امر نسبت به پرستاری منجر به ارتقای سلامت جامعه خواهد شد، زیرا کشورهای پیشرفته به این مهم دست یافته و از آن به نحو احسنت بهره برداری می کنند.

وی گفت: سازمان نظام پرستاری در ابتدای سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ با افزایش زیاد آمار مهاجرت پرستاران مواجه بود که خوشبختانه در سه ماهه دوم سال این آمار کاهش یافته است.

محمدی در پایان افزود: واحد بین الملل سازمان نظام پرستاری با ایجاد سامانه EX.INO.IR جهت شناسایی و ارتباط با پرستاران ایرانی خارج از کشور، در صدد استفاده از تجارب و توانمندی های آنان است.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: