کد خبر: ۱۲۱۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 30
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>پژوهشی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد که ویروس زیکا می‌تواند به صورت آمیزشی از یک مرد به زن منتقل شود، حتی در صورتی که مرد هیچ نشانه‌ای از بیماری زیکا را نداشته باشد.
به گزارش شفا آنلاین،این یافته‌ها برگرفته از یک مطالعه در مریلند آمریکا است؛ جایی که یک مرد که در جمهوری دومینیکن به زیکا مبتلا شده بود ولی هیچ علامتی نداشت، شریک جنسی خود را که به مناطق دارای شیوع زیکا سفر نکرده بود آلوده کرد. این تحقیق که در گزارش هفتگی سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا چاپ شد، آشکار کرد که انتقال جنسی زیکا در کسانی که علامتی ندارند تفاوتی با افراد دارای علامت ندارد. توصیه‌های کنونی برای پیشگیری از انتقال جنسی این بیماری از مسافران بازگشته، بسته به اینکه آیا شخص علامت دارد یا زوج قصد بارداری دارند یا خیر متفاوت است؛ موضوعی که ممکن است نیاز به تغییر داشته باشد.

       پژوهش‌های اخیر به تصویر در حال تحول از تاثیرات زیکا اضافه کرده است؛ ویروسی که تا پیش از این تصور می‌شد خفیف باشد و اکنون مشخص شده می‌تواند موجب نقص جدی مادرزادی به نام میکروسفالی و همچنین بیماری نخاعی (سندرم گیلن‌باره) در بزرگسالان شود. دستورالعمل‌های کنونی برای جلوگیری از انتقال جنسی زیکا بیان می‌کنند که در زوج‌هایی که یک نفر از آنها از منطقه‌ای با شیوع این بیماری می‌آید اما علامتی از زیکا نشان نمی‌دهد، برای بچه‌دار شدن باید 8 هفته صبر کرد. ولی در مردانی که مبتلا به زیکا تشخیص داده می‌شوند، برای داشتن فرزند حداقل 6 ماه و در زنان آلوده به زیکا حداقل 8 هفته صبر لازم است. به گفته مقامات، هر چه بیشتر درباره میزان ماندگاری ویروس زیکا در اسپرم مردان آلوده بدانیم؛ توصیه‌ها برای پیشگیری از انتقال جنسی این بیماری در صورت نیاز به‌روزرسانی خواهند شد.
Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: