کد خبر: ۱۲۱۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 29
شفا آنلاین>سلامت جنسی>هر چند که درمان مناسب، گام مهمی در مقابله با عفونت گونوکوکی است؛ اقدامات پیشگیرانه نیز باید لحاظ و با بیمار در میان گذاشته شوند. گرفتن شرح‌حال دقیق از بیمار، مهم‌ترین نکته است.
     

به گزارش شفا آنلاین،البته فراهم آوردن یک شرح‌حال کامل جنسی از اغلب بیماران کار آسانی نیست و مستلزم آن است که بیمار و پزشک بتوانند شفاف و بی‌پرده در این مورد صحبت کنند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، بر ارزیابی میزان خطر ابتلا به عفونت‌های منتقله از طریق تماس جنسی و ایدز در بیمارانی که این احتمال در آنها قویا مطرح می‌شود تاکید کرده است. این کار با استفاده از پرسشنامه پنج P، که حاوی سوالاتی دقیق و کلی برای جمع‌آوری بیشتر اطلاعات است انجام می‌شود. روش پنج P، تبادل شفاف اطلاعات میان پزشک و بیمار برای تخمین دقیق‌تر میزان خطر ابتلا به این بیماری‌هاست


پس از ارزیابی خطر، مشاوره انفرادی طبق پاسخ‌هایی که بیمار داده، لازم است. از آنجا که مردان مبتلا به عفونت گونوکوکی اغلب بدون علامت هستند، ممکن است در دوره زمانی نه‌چندان کوتاهی تشخیص داده نشده باقی بمانند. این وضعیت، کاربرد روش‌های پیشگیری را در مردان پرخطر بااهمیت‌تر می‌کند. شریک یک بیمار مبتلا به عفونت گونوکوکی باید در صورتی که طی 60 روز قبل از تشخیص بیماری یا شروع علائم، با بیمار تماس جنسی داشته به پزشک ارجاع داده شود.
منبع: US.Pharmacis

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: