کد خبر: ۱۲۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 26
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی از بیمه ها با مصوبه مجلس به زودی پرداخت خواهد شد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی روز جمعه در حاشیه بهره برداری از ساختمان جدید دانشکده داروسازی مشهد افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به لایحه دولت پیرامون اصلاحیه بودجه سال 95 در حوزه سلامت، رای مثبت دادند.
وی اظهار کرد: با این اقدام مطالبات مراکز درمانی از سوی بیمه ها به زودی پرداخت و مشکلات به وجود آمده رفع خواهد شد.
وی گفت: از ابتدای فعالیت دولت یازدهم تاکنون هر ماه شاهد تولید و ورود یک داروی جدید به بازار هستیم و این روند ادامه دارد.
دکتر قاضی زاده هاشمی افزود: دارو یک نیاز استراتژیک کشور و شاید مهم تر از گندم است.
وزیر بهداشت اظهار کرد: سرانه مصرف دارو در ایران برخلاف بزرگ نمایی هایی که می شود از تمام کشورهای همسایه کمتر است اما این بدان معنا نیست که مردم از این پس دارو بیشتر مصرف کنند.
وی گفت: اما مصرف بی رویه برخی داروها مانند داروهای سرماخوردگی، آنتی بیوتیک و داروهای عفونی باید کاهش یابد.
وی خاطر نشان کرد: در دولت تدبیر و امید حمایت های ویژه ای از بیماران خاص در بخش درمان و دارو صورت گرفته است.
وزیر بهداشت افزود: هم اکنون چند گروه از بیماران متقاضی قرارگرفتن در زمره بیماران خاص هستند که اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با این اقدام موافقت کنند، وزارت بهداشت از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.
استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم به خبرنگاران گفت: دانشکده داروسازی مشهد یکی از قدیمی ترین دانشکده های داروسازی کشور است.
علیرضا رشیدیان افزود: امروز با همت و اقدام بزرگ مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، شاهد بهره برداری از ساختمان جدید دانشکده داروسازی مشهد هستیم، چرا که ساختمان قبلی فرسوده و وضعیت مناسبی برای تحصیل دانشجویان نداشت.
وی اظهار کرد: تولیدات دارویی دانشکده داروسازی مشهد در کشور پیشرو و داروسازان این خطه پیشقراول در سطح کشور هستند.
وی گفت: در هفته دولت شاهد بهره برداری از پروژه های متعدد حوزه سلامت در شهرستان های مختلف این استان هستیم که افتتاح خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی از این جمله می باشند.
ساختمان جدید دانشکده داروسازی مشهد همزمان با پنجم شهریور ماه روز داروسازی طی مراسمی با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: