کد خبر: ۱۲۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 24
شفا آنلاین>تغذیه>عضو گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد ناامنی غذایی در ۷ استان کشور شدید است، گفت: امنیت غذایی، دسترسی به غذای سالم و جامع است.

به گزارش شفا آنلاین، ابوالقاسم جزایری در نشست خبری که در ارتباط با دومین کنگره بین‌المللی و چهاردهمین کنگره تغذیه و رژیم درمانی برگزار شد، اظهار داشت: چاقی یک بیماری و عامل خط برای ابتلا به دیابت، فشار و قند خون و ... به شمار می‌رود بنابراین پیشگیری از این مسئله از طریق توجه به موضوع تغذیه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه 40 تا 50 درصد مردم ایران دچار چاقی و اضافه وزن هستند، گفت: این در حالی است که امنیت غذایی در برخی از استان‌های کشور وجود ندارد و طبق تعریف، امنیت غذایی شامل دسترسی به غذای سالم و جامع است.

عضو گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد در 7 استان کشور ناامنی غذایی شدید است، گفت: وزارت کشاورزی و بهداشت جهت بررسی این موضوع برنامه‌هایی را مد نظر قرار داده‌اند.

وی از تهیه و تدوین سند ملی تغذیه در کشور خبرداد و اعلام کرد: این سند با همکاری چند سازمان به صورت جامع تهیه شده و موضوعاتی همچون نیروی انسانی، ایمنی غذا، پیشگیری از تغذیه ناسالم در آن مورد توجه قرار دارد.

وی گفت: اجرای این سند در حال حاضر ادامه دارد ولی با این وجود مشکلاتی بر سر راه است که باید مد نظر قرار گیرد.

برچسب ها: چاقی ، اضافه وزن ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: