کد خبر: ۱۲۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 25
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد، «سیستم خواب Cerêve» را که نوعی وسیله تجویز شدنی است و با خنک نگهداشتن پیشانی، کمک می‌کند تا دوره تاخیر مرحله 1 و 2 خواب کاهش یابد، برای درمان بی‌خوابی تائید کرده است.
 به گزارش شفا آنلاین، ایده‌ای که پشت این وسیله جدید ایستاده، از مطالعات تصویربرداری عملکردی مغز برآمده که به‌وسیله دکتر Eric Nofzinger، محقق خواب و مبدع سیستم خواب Cerêve، در دانشگاه پیتزبورگ انجام شده است. این مطالعات تائید کرده‌اند که در بیماران مبتلا به بی‌خوابی، کورتکس فرونتال فعال می‌ماند و اجازه نمی‌دهد به خواب عمیق‌تر و تجدید کننده روح وروان بروند. این بیماران اغلب با عنوان «ذهن مسابقه‌ای» شناخته می‌شوند و وضعیت آنها تداخل با صدای خواب دارد.


       دکتر Nofzinger دریافت که خنک سازی آهسته پیشانی در یک محدوده درمانی دقیق و اثبات شده از نظر بالینی، فعالیت کورتکس فرونتال را کاهش می‌دهد. این وسیله جدید که با یک نرم‌افزار کنترل می‌شود و در کنار تخت فرد قرار می‌گیرد، مایع را خنک کرده و به یک پد پیشانی پمپ می‌کند. این پد در تمام طول شب روی پیشانی فرد می‌ماند.


مطالعات بالینی که در این زمینه انجام شده‌اند، بیش از 230 بیمار را از بیش از 3800 مرکز تحقیقاتی خواب بررسی کرده و ایمنی و کارآیی دستگاه را سنجیده‌اند. در یکی از این مطالعات کنترل شده و تصادفی سازی شده که در 7 مرکز در ایالات متحده انجام شده‌اند، نتایج به دست آمده از مقیاس‌های polysomnographic sleep، نشان دادند افرادی که از این دستگاه استفاده کرده‌اند، به‌طور قابل‌توجهی با کاهش در دوره نهفتگی مرحله 1 و 2 خواب مواجه شدند.

       در دو مطالعه دیگر، گزارش‌هایی که خود بیماران ارائه کردند، نشان داد کیفیت خواب آنها، در طول یک دوره 30 روزه با استفاده از سیستم خواب Cerêve بهبود قابل توجهی داشته است. سازمان غذا و داروی آمریکا این وسیله را در گروه وسایل کم‌خطر و جدید قرار داده است. مطالعات بالینی در طول 3800 شب تائید کردند که این دستگاه خصوصیات ایمنی بالا و کم‌خطری دارد. انتظار می‌رود سیستم جدید در طول نیمه دوم 2017 وارد بازار شود.

       سیستم خواب Cerêve، نخستین و تنها وسیله تائید شده است که دوره نهفتگی مرحله 1 خواب را کاهش می‌دهد. همچنین مرحله 2 را هم کاهش می‌دهد. این مرحله، به‌طور کلی بیش از 50 درصد دوره خواب را تشکیل می‌دهد. سیستم مذکور، جایگزین مناسب و ایمنی برای داروهای خواب‌آور هستند که به میلیون‌ها بیمار کمک می‌کند تا خواب آرام و عمیقی داشته باشند.

Medscape
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: