کد خبر: ۱۲۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - 2016August 22
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پرستاری بیان کرد: تمام مطالبات پرستاران در موضوع مادیات خلاصه نمی شود بلکه ارتقا جایگاه آن ها نیز نیاز به توجه دارد.
به گزارش شفا آنلاین،شمس الدین شمس عضو شورای عالی نظام پرستاری یکی از مهمترین آثار نشست مشترک بین اعضای شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت و معاونان وی را ایجاد تعامل بین این دو مجموعه تاثیر گذار در حوزه پرستاری خواند و گفت: در جریان این نشست ها و گفت و گوها به هرحال هر دو طرف از نظرات، دیدگاه ها و توقعات و انتظارت یکدیگر به صورت شفاف مطلع می شوند و این از مهمترین، اولیه ترین و موثرترین نتایج این گونه جلسات است.

وی افزود: سازمان نظام پرستارى توقعات و انتظاراتی از وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی بحث بهداشت و درمان و امر سلامت کشور دارد ،چرا كه در این امر گروه عظیم پرستاران مشارکت بالایی دارند و از طرف دیگر وزارت بهداشت نیز از سازمان نظام پرستاری به عنوان سازمان صنفی پرستاران توقعاتی دارد.

عضو هیئت مدیره نظام پرستاری ارومیه ادامه داد: بی شک تأمین سلامت و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در کشور نتیجه یک همکاری بین بخشی است و بخش ها و گروه های مختلفی در آن دخالت دارند که متولی اصلی این بحث وزارت بهداشت است.

وی افزود: جامعه پرستاری از وزارت بهداشت این انتظار را دارد که در جهت رفع موانع خدمتی و در جهت ارتقاء کیفیت خدمات و ارائه خدمات بهتر پرستاری به مردم به حل مشکلات، محدودیت ها و تنگناهای پرستاران بیش از پیش توجه  کند.

شمس اضافه کرد: باید پذیرفت که این توقعات و انتظارات دو طرفه و متقابل است و اینگونه نیست که  یک مجموعه صرفا انتظار و توقع داشته باشد و ارگان مقابل وظیفه پاسخگویی صرف به آن توقعات را داشته باشد. در نشست اخیر شورای عالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت و معاونین وی نیز انتظارات و توقعات دو طرف مطرح شد و قول هایی نیز ارائه شد.

وی افزود: اما آنچه بیش از این نشست ها و جلسات مهم است نتایج عملی است که از برگزاری این نشست ها، بحث ها و مذاکرات حاصل می شود و این عملکردهای هر دو مجموعه در قبال انتظارات یکدیگر است که می تواند گویای میزان تأثیر برگزاری این گونه نشست های مشترک باشد. باید دید که واقعا هر کدام از طرفین به چه میزان در حل مشکلات و برآورده ساختن انتظارات یکدیگر، همکاری و مشارکت می کنند

شمس ادامه داد: البته انتظار می رود که با مشارکت معاونت و سازمان، کمیته های کاری در خصوص چند موضوع مشخص تشکیل شود تا در این کمیته ها مسائل و مشکلات مورد بررسی و تدبیر قرار گیرد.

 وی افزود: امیدوارم به‌زودی چنین کمیته هایی با حضور نمایندگانی از دو طرف شکل گیرد زیرا تشکیل چنین کمیته هایی برای شروع کار و تعاملات بیشتر دو مجموعه بسیار موثر است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری تصریح کرد: باید جامعه پرستاری به عنوان یک قشر عظیم و موثر در نظام سلامت، در تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد و فقط هم نگاه مادی مد نظر نیست زیرا متاسفانه برخی از دوستان آنقدر بر بحث مادی تأکید کرده اند که خیلی اوقات مسائل با هم مخلوط می شود و این تصور ایجاد شده است که پرستاران فقط به دنبال مادیات هستند.

وی افزود: البته مادیات نیز یکی از خواسته های جامعه پرستاری است ولی تمام بحث مادیات نیست و آنچه بیش از مادیات برای پرستاران حائز اهمیت است این موضوع است که پرستاران ما بتوانند در جایگاه های مختلف اعم از تصمیم گیری، سیاستگذاری و اجرای برنامه ها و سیاست ها به عنوان عضوی اساسی از تیم سلامت مورد توجه قرار گیرند و مشارکت داشته باشند و دیدگاه ها و نظرات کارشناسی آنها مد نظر قرار گیرد.

شمس افزود: باید بدانیم که اجرای برنامه هایی که برای سلامت جامعه مد نظر قرار می گیرد، بدون مشارکت و ایجاد انگیزه در پرستاران به خوبی و باکیفیت قابل اجرا نیست و قطعا با موانع و چالش هایی روبرو می شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: