کد خبر: ۱۱۹۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 18
شفا آنلاین>سلامت>رييس هيات‌مديره انجمن گياهان دارويي ايران در نامه‌اي به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، از ابلاغ آيين‌نامه تاسيس داروخانه‌هاي طبيعي و سنتي قدرداني كرد.
به گزارش شفا آنلاین، محمدباقر رضايي، رييس هيات ‌مديره انجمن گياهان دارويي ايران، در نامه‌اي به وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، ضمن ابراز خوشحالي از انتشار خبر تاسيس داروخانه‌هاي گياهي در كشور، از اين اقدام به عنوان حركتي ملي ياد كرد.

در اين نامه آمده است: تفكر جناب‌عالي در راستاي بهبود هرچه بيشتر سلامت جامعه بشري به خصوص ايرانيان در داخل و خارج كشور بوده و هست و اين امر تا كنون در حركت‌هاي نمادين و اجرايي شما مشهود بوده است.

در بخش ديگر نامه، با اشاره به اهميت موضوع توسعه گياهان دارويي و داروهاي گياهي آمده است: زماني بزرگان ما اين علم را به همراه گياهان اين مرز و بوم و نسخه‌هاي درماني به تمام جهان صادر مي‌كردند ولي حال شاهد واردات بسياري از مواد اوليه دارو و داروهاي شيميايي هستيم كه پايه طبيعي و گياهي آن الگوي توليد و صادرات و درآمدهاي آنچناني براي بعضي از كشورهاي جهان است.
در بخش پاياني نامه آمده است: انجمن علمي گياهان دارويي ايران اعلام مي‌دارد، از پيگيري جناب‌عالي و همكاران آن وزارتخانه محترم در موضوع تاسيس داروخانه‌هاي گياهي در كشور كاملا حمايت كرده و ادامه اين حركت را تا تحقق كامل آن بسيار ضروري مي‌دانيم و آمادگي خود را براي حضور در جلسات مربوطه و مذاكره با مقامات ذي‌ربط، براي به اثبات رساندن اهميت آن اعلام مي‌داريم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: