کد خبر: ۱۱۹۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 17
شفا آنلاین>اجتماعی>وقتی دموکرات‌ها بعد از چند دهه کشمکش بالاخره توانستند لایحه درمان قابل‌خرید را تصویب کنند، همگان می‌دانستند برای تحقق شعار سلامت و درمان برای همه در ثروتمندترین کشور دنیا مشکلات پیش‌بینی‌نشده فراوانی بروز خواهد کرد.
به گزارش شفا آنلاین،  امروز، ازجمله این مشکلات نحوه مشارکت شرکت‌های بیمه خصوصی در بیمه همگانی مردم است که به چالشی بزرگ برای مسئولان درمان کشوری تبدیل‌شده است که نظام درمانی بسیار وابسته به بخش خصوصی و روح بازار دارد.

قیمت موضوع اصلی است
        میلیون‌ها نفری که در بازار بیمه در کار خرید بیمه‌نامه‌هایی هستند که قانون فدرال سلامت و درمان بانی آن بوده است، به یک‌موضوع فکر می‌کنند، آن موضوع نه پیدا کردن یک دکتر خوب یا حتی شرکت بیمه قابل‌اعتماد بلکه این است که هرماه چقدر یا بهتر بگوییم هرقدر ممکن است کمتر پول بپردازند و برای بسیاری از آنان به‌خصوص آن‌ها که بیماری خاصی ندارند هر مبلغی به‌هرحال بسیار زیاد است. این توجه نامنتظر بر قیمت‌ها به صدها میلیون دلاری مربوط می‌شود که شرکت‌های بزرگ بیمه بابت نخریدن بیمه‌نامه از سوی افراد سالم از دست می‌دهند و همین امر 2 پرسش نگران‌کننده را پیش آورده است: آیا شرکت‌های بزرگ بیمه در بازار می‌مانند و اگر باقی بمانند آیا بر اساس روح لایحه درمان ارزان‌قیمت در سال 2010 مردم امکان انتخاب از بین برنامه‌های گوناگون بیمه‌ای را دارند؟

       ژوزف سوئدیش، مدیر یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه کشور عقیده دارد: «بازار همچنان ناپایدار است.»

       اغلب آمریکایی‌ها از طریق کارفرمایان خود یا برنامه‌هایی مانند مدیکر (بیمه سالمندان بالای 65 سال) و مدیکید (بیمه نیازمندان) بیمه هستند. بازار بیمه برای آن به وجود آمد که میلیون‌ها نفری که نتوانسته‌اند از راه‌های بالا بیمه داشته باشند، بر اساس قانون سلامت و درمان بتوانند بیمه‌نامه بخرند. هرچند شرکت‌های بزرگ بیمه درمجموع سود می‌برند، اما می‌گویند بازار بیمه سلامت برای آن‌ها مقرون‌به‌صرفه نیست. بیمه‌گذاران می‌توانند 4 نوع بیمه‌نامه را با رده‌بندی متفاوت ارائه دهند و دولت به این بیمه‌نامه‌ها یارانه اختصاص می‌دهد. تصور می‌شد افراد سالم بیمه‌نامه‌های سبک‌تری را انتخاب خواهند کرد و به‌این‌ترتیب تعادلی بین بیمه‌نامه‌های ارزان‌تر و بیمه‌نامه‌های گران‌تر افراد کمتر سالم برقرار می‌شود، اما قضایا آن‌طور که پیش‌بینی می‌شد پیش نرفت.

       آمارهای فدرال می‌گویند بازار با ارزان‌ترین برنامه‌های بیمه اشباع‌شده است و مردم ارزان‌ترین بیمه‌نامه‌های ممکن را می‌خرند. در سال 2014، دوسوم افراد به ارزان‌ترین یا یکی مانده به آخر برنامه‌های بیمه در هر رده روی آوردند. این میزان در سال 2015 به نصف رسید.

       فشار قیمت‌ها تاثیری چندگانه دارد. مردمی که وضعیت سلامت مناسبی ندارند، با علم به نیاز به پوشش بیمه‌ای قابل‌اتکا برای بیمه‌نامه‌هایی که شرکت‌های بزرگ ارائه می‌کنند کمی پول بیشتری می‌پردازند. در این برنامه‌ها امکان انتخاب پزشک و نام‌های درمانی معتبر بیشتر است، اما شرکت‌های بیمه می‌گویند افرادی که این بیمه‌نامه‌ها را می‌خرند بیمارتر از آنی هستند که پیش‌بینی می‌شده است.

       افراد سالم و جوان که برای ایجاد تعادل در هزینه‌های بیمه افراد بیمار ضروری هستند، ارزان‌ترین بیمه‌نامه‌ها از شرکت‌های کوچک و نیز کوچک‌ترین شبکه‌های بیمارستان‌ها و پزشکان را انتخاب می‌کنند. بسیاری از افراد جوان و سالم به‌خصوص آن‌ها که واجد شرایط برای دریافت یارانه نیستند، قیمت‌ها را بسیار بالا می‌دانند و از بیمه کردن خود یکسره چشم می‌پوشند. این تصمیم آن‌ها را در معرض خطر جریمه مالیاتی قرار می‌دهد. بر اساس برخی آمارها، 10 میلیون نفر برای بیمه ثبت‌نام کرده‌اند، یعنی کمتر از نصف 21 میلیون نفری که انتظار می‌رفته ثبت‌نام کنند. همه این عوامل شرکت‌های بزرگ بیمه را وادار کرده است در پایان سومین سال فروش بیمه‌نامه‌های شخصی به ارزیابی دوباره نقش خود در بازار بیمه بپردازند. شرکت‌های بزرگ بیمه مذاکره درباره گسترش اهدافشان در بازار بیمه را متوقف کرده‌اند. دو شرکت یونایتد هلث گروپ و هیومانا اعلام کرده‌اند تا حدود زیادی از بازار بیمه کنار می‌کشند و آن‌ها از گسترش برنامه‌های خود به ایالات دیگر منصرف شده است. حتی شرکت‌هایی مانند آنتن که می‌خواهند به تعهدات خود پایبند بمانند به دنبال راهی برای بقا هستند. آنان بازار را پیش‌بینی‌ناپذیر و غیرقابل‌ اتکا می‌دانند.

       اگر ترک شرکت‌های بزرگ از بازار بیمه ادامه پیدا کند، بسیاری از تلاش‌ها برای پوشش بیمه مردمی که وابسته به این بازار هستند، ناکام خواهد ماند. عدم مشارکت شرکت‌های بزرگ بیمه در بازار و درنتیجه کاهش رقابت می‌تواند مردم را با بیمه‌نامه‌های گران‌تر، محدودیت در انتخاب پزشک و بیمه‌نامه روبرو کند. قانون‌گذاران و مسئولان هنوز امید خود را از دست نداده‌اند. هفته گذشته، مسئولان دولتی اعلام کردند راهی برای محافظت از بیمه‌گذاران در برابر ادعاهای پزشکی گران‌قیمت یافته‌اند و اخیرا پرزیدنت اوباما نیز در نشریه انجمن پزشکی آمریکا، جاما، نوشت کمک‌های مالی بیشتری برای مردم موردنیاز است.

       به‌این‌ترتیب، جریان‌های بیمه‌گذار در تلاش‌اند تا راهی برای یک الگوی کسب‌وکار کارآمد در بازار بیمه پیدا کنند. اگر بیمه‌گذاری توفیق آن را پیدا کند که با ارزان‌ترین بیمه‌نامه‌ها در بازار دوام بیاورد، همواره به این نتیجه می‌رسد که هزینه‌های بیمه‌نامه نمی‌تواند هزینه‌های پزشکی را پوشش دهد. در حال ‌حاضر، برخی شرکت‌های کوچک بیمه از بازار بیرون رفته‌اند اما اگر نرخ بیمه‌گذاری بسیار بالا باشد، نمی‌توانند افراد سالم را ترغیب به خرید بیمه‌نامه‌های خود کنند. شرکت‌های بزرگ و کوچک بیمه تصمیم گرفته‌اند نرخ‌های خود را برای سال 2017 به‌شدت افزایش دهند که این تصمیم باعث می‌شود مردم بیشتری از خرید بیمه چشم بپوشند. باوجود این مشکلات، هنوز بسیاری از کارشناسان عقیده دارند خطر فوری برای فروپاشی بازار وجود ندارد. سخنگوی اداره سلامت و خدمات انسانی گفته است بازار بیمه در سال‌های آینده همچنان به شکوفایی ادامه خواهد داد. البته همه شرکت‌های بیمه در تب‌وتاب بازار نیستند. شرکت‌هایی که بیشترین محدودیت‌ها برای انتخاب پزشک و بیمارستان را اعمال می‌کنند و احتمالا کمترین پرداخت به آنان را دارند و پیش‌ازاین برای پوشش بیماران نیازمند مدیکید اختصاص یافته بودند، در بازار به‌ظاهر وضعیت بهتری دارند.
New York Times

برچسب ها: بیمه ، آمریکا ، چالش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: