کد خبر: ۱۱۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 15
شفا آنلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، مواد مرتبط با سلامت در برنامه توسعه ششم را جامع و کامل دانست و گفت: تمام مواد مرتبط با سلامت که در برنامه توسعه پنجم بود، در برنامه توسعه ششم تکرار شد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد حسین قربانی درباره مواد مرتبط با سلامت در برنامه توسعه ششم توضیح داد: با تعاملی که با دولت شد و با توجه به اهمیت مواد مرتبط با سلامت که در برنامه توسعه پنجم آمده و بسیار جامع و کامل بوده است و نیز به خاطر اینکه اغلب این مواد مترقی در طول این برنامه اجرا نشد،تمام مفاد مرتبط با سلامت آن در برنامه توسعه ششم تکرار شد.
وی افزود: دو بحث دیگر هم در برنامه ششم در حوزه سلامت مورد توجه قرار گرفته است، یکی اصلاح نحوه مدیریت منابع سلامت و دیگری پایدار شدن منابع حوزه سلامت که البته با تعامل دولت و مجلس در احکام دیگری این نکات در لایحه دولت برای برنامه ششم گنجانده شده بود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: نکته دیگر در مورد اصلاح وضعیت بیمه ها و واگذاری تصدی دولت در حوزه سلامت به بخش خصوصی است که در برنامه ششم مورد توجه قرار گرفته است.
وی گفت: هفته آینده مواد مرتبط با سلامت در برنامه ششم در کمیسیون بهداشت مجلس نهایی می شود.
وی در پاسخ به پرسشی درباره موضوع تجمیع بیمه ها در برنامه ششم توسعه گفت: اصرار ما این است که تجمیع بیمه ها در برنامه ششم اجرا شود اما حتی اگر سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه (وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با این بند مخالفت کند، نظر کمیسیون بهداشت مجلس این است که صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی با سازمان های بیمه گر دیگر ادغام شود.
مواد 32 تا 37 قانون برنامه توسعه پنجم به موضوع سلامت اختصاص داشت و مواردی مانند،اجرای کامل برنامه پزشک خانواده در طول این برنامه، اجرای استانداردهای پیوست سلامت برای تمام قوانین و طرح های ملی، ایجاد سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت، اجرای نظام ارجاع و توسعه مراکز سلامت بر اساس نظام سطح بندی از مواد این برنامه بود.
علاوه بر آن هیئت امنایی شدن دانشگاه های علوم پزشکی، اجرای گاید لاین ها(راهنماهای درمانی) و تمام وقت شدن تمام پزشکان شاغل در بخش دولتی در صورت واقعی شدن تعرفه های خدمات سلامت در برنامه پنجم توسعه تصویب شده بود.
معرفی فهرست مواد و فرآورده های غذایی سالم و ایمن و سبد غذایی مطلوب غذایی برای گروه های سنی مختلف، اعلام میزان مجاز سموم کشاورزی، توسعه طب سنتی و فرآورده های داروهای گیاهی، استقرار سامانه پرونده الکترونیک سلامت ایرانیان و اعلام خدمات و کالاهای آسیب رسان به سلامت و ممنوعیت تبلیغ آنها نیز جزو مواد قانون برنامه توسعه پنجم بود که بسیاری از این مواد تا پایان این برنامه اجرا نشد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: