کد خبر: ۱۱۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 08
شفا آنلاین>سلامت>مرکز ویژه بسیج جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی با حضور معاون درمان این سازمان و رئیس بسیج جامعه پزشکی افتتاح شد.
به گزارش شفا آنلاین، محمد علی همتی در این آیین بر ضرورت مشارکت بسیج جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی در اقدامات درمانی رایگان بخصوص در مناطق مرزی و کم برخوردار و ثبت این مهم در تقویم سالیانه بسیج تاکید کرد.
وی افزود: هم اکنون بیش از ٦ هزار تن از پزشکان تامین اجتماعی جزو بدنه بسیج تخصصی و بسیج جامعه پزشکی به شمارمی آیند.
همتی اظهار کرد: درهشت سال دفاع مقدس شاهد ایثار و فداکاری بسیاری از افراد بودیم بگونه ای که بسیاری از افراد در ابتدا به عنوان امدادگر و در سالیان بعد به عنوان پزشک در میدان جهاد حضور می یافتند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: بسیج جامعه پزشکی ماموریت ها و اهداف بسیار متعددی را برای خود تعریف کرده است که امید است ، افتتاح دفتر بسیج جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی در راستای هم افزایی، هماهنگی و تفاهم صورت گیرد و بر همین منوال نیز پیش برود.
همتی با اشاره به اینکه مقوله عام بسیج مربوط به نیروهای کارمندی و کارگری است اظهار امیدواری کرد که بسیج جامعه پزشکی باید در کنار مقوله عام به فعالیت بپردازد.
وی گفت: هم اکنون ٤٦ هزار نیروی انسانی در معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی مشغول کارند که از این شمار سه هزار تن پزشک متخصص و سه هزار و ٢٠٠ تن نیز پزشک عمومی هستند؛ ضمن اینکه پرستاران و پیراپزشکان نیز مشمول همین دسته می شوند.
وی اظهار کرد: حدود ١٥ هزار نیروی پیراپزشک و پرستار در سازمان تامین اجتماعی مشغول فعالیت هستند.
به گفته معاون درمان تامین اجتماعی، سایرهمکاران که عمدتا همکاران پشتیبانی و خارج از همکاران پیراپزشک هستند حدود ٢٠ هزار تن را شامل می شوند که در قالب بسیج سازمان فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: بدون شک این دو بسیج باید در کنار هم و در موازات یکدیگر حرکت کنند تا امور با هم افزایی به خوبی پیش برود.
همتی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی از امروز رسما فعالیت خود را با افتتاح مرکز ویژه در حوزه معاونت درمان آغاز خواهد کرد، ادامه داد: این بسیج به طور قطع وظایف بسیار مهمی را بر دوش خواهد داشت.

**بسیج پزشکی تامین اجتماعی در بحران ها مشارکت کند
وی با اشاره به وقوع بلایای طبیعی در کشور از جمله زلزله ، افزود: باید بسیج جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی در بحران ها مشارکت داشته باشد.
همتی به تشکیل و برپایی دوره های آموزشی در این زمینه تاکید کرد و افزود: بمنظور ارتقای توان تخصصی نیروها قطعا باید در این زمینه برنامه های آموزشی متعددی پیش بینی و عملیاتی شود که آموزش طب رزمی از آن جمله است.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی از افتتاح ٤٠ پروژه در هفته تامین اجتماعی هم خبرداد و گفت: بسیج جامعه پزشکی در هفته تامین اجتماعی می تواند نقش آفرینی کند.
همتی با بیان اینکه ارتقای سلامت جامعه بعنوان یکی از محورهای اصلی توسعه باید مورد توجه ویژه بسیج جامعه پزشکی باشد، اضافه کرد: قطعا باید ساختار سازمان بسیج جامعه پزشکی سازمان تامین اجتماعی را در سراسر کشور در حوزه معاونت درمان شکل دهیم و امید است سازمانی منسجم از بسیج جامعه پزشکی در سازمان ایجاد کنیم.

**بسیج نباید برای جریانی خاص ، ابزار باشد
محمد رئیس زاده ، رئیس بسیج جامعه پزشکی در این مراسم با تاکید بر این نکته که بسیج نباید ابزاری برای جریانی خاص باشد، اظهار کرد: نوع نگرش ها به بسیج باید کامل، جامع و مانع باشد.
وی با بیان اینکه اگر نگاه ها درست نباشد دچار خلاء ها و انحرافاتی خواهیم شد، بسیج را عنصری برای خدمت به انقلاب و کشور برشمرد.
رئیس زاده افزود : هم اکنون ٢٢ هزار نیروی جامعه پزشکی در سازمان تامین اجتماعی حضور دارند که باید این افراد ساماندهی شوند و از این افراد بعنوان یک تشکل بسیجی منسجم استفاده شود.
رئیس زاده با تاکید بر اینکه بسیج متعلق به همگان است، خاطرنشان کرد: نباید بسیج را منحصر به یک جریان یا قشر کنیم؛ در واقع هنر این است که ذیل چتر بسیج در کنار یکدیگر برای تحقق اهداف انقلاب حرکت کنیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: