کد خبر: ۱۱۸۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 04
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن آسیب شناسی ایران، معتقد است که پاتولوژیست ها بهترین متولیان آزمایشگاه های بالینی هستند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد علی برومندصبح پنج شنبه در همایش یکروزه پاتولوژیست های ایران که در محل کتابخانه ملی برگزار می شود، عنوان کرد: در حال حاضر در کشور ما مدیریت بسیاری از آزمایشگاه های بالینی بر عهده پاتولوژیست ها است اما در تبیین این جایگاه هنوز با ایده ال فاصله داریم و باید در این زمینه تلاش بیشتری بکنیم.

وی گفت: در این گردهمایی علمی یک روزه به مهم ترین مباحث علمی و آموزشی پرداخته خواهد شد که از مهم‌ترین آن می توان به نقش پاتولوژیست در تفسیر آزمایشات و کنترل کیفی و مدیریت آزمایشگاه های بالینی توسط پاتولوژیست ها اشاره کرد.

برومند با بیان اینکه پاتولوژیست ها با توجه به محتوای اموزشی دوران تحصیل خود میتوانند بهترین گزینه برای راهبری علمی و مدیریتی برای آزمایشگاه بالینی باشند اظهار امیدواری کرد تا فارغ التحصیلان جوان این رشته بیش از پیش در شکوفایی و شناساندن این رشته تخصصی پزشکی تلاش نموده و نقاط ضعف موجود را بر طرف نمایند.

وی افزود: برای مثال یکی از نقاط ضعف عدم شناخت مناسب سایر همکاران متخصص نسبت به رشته پاتولوژی علی الخصوص کلینیکال در ایران بوده و این مسئله منجربه کاهش کارایی همکاران و همکاری های ضعیف بین رشته ای شده و نیاز به اموزش در این زمینه را الزامی مینماید.

دبیر انجمن آسیب شناسی ایران در پایان خاطر نشان کرد: همایش یک روزه پاتولوژیست های ایران دارای ۳.۷۵ امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: