کد خبر: ۱۱۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - 2016August 01
شفا آنلاین>سلامت>رییس جمعیت هلال احمر سیاست‌های این جمعیت در انجام اقدامات توریسم درمانی با توجه به ارتباطاتی که با دیگر کشورها دارند و همچنین نحوه ورود به اقدامات درمانی و ساخت و سازهای بیمارستانی در داخل کشور را تشریح کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیدامیرمحسن ضیایی درباره سیاست جمعیت هلال احمر در بحث اقدامات درمانی و ساخت‌ و سازهای بیمارستانی گفت: تا سال 58 متولی درمان در شهرهای متوسط و کوچک کشور جمعیت بوده و بسیاری از شهرهای کشور را از نظر درمانی، جمعیت اداره می‌کرد. اما با تغییر ماموریت‌ها و واگذاری بسیاری از این بیمارستان‌ها به وزارت بهداشت، بخش ارایه خدمات درمانی مقداری در جمعیت هلال احمر کم شد و جمعیت هلال احمر بیشتر به سمت امداد و نجات و عملیات در بحران‌ها و  موارد این چنینی حرکت کرد و در حال حاضر نیز کارش را انجام می‌دهد.

وی در این باره افزود: البته اکنون یک بخشی از درمان در جمعیت هلال احمر و در تعدادی بیمارستان انجام می‌شود که یک قسمت از آن در مورد ارایه خدمات توانبخشی است؛ به طوری که خدمات توانبخشی را در همه استان‌ها انجام می‌دهیم و در برخی جاها نیز با وزارت بهداشت در ارایه این خدمات درمانی مشارکت می‌کنیم.

ضیایی گفت: اما اینکه جمعیت هلال احمر بخواهد به بیمارستان‌سازی وارد شود، واقعیت این است که اعتبارات‌مان بسیار ضعیف است. البته می‌توانیم در این زمینه با وزارت بهداشت تعامل داشته باشیم؛ جمعیت هلال احمر املاکی را در اختیار دارد که می‌توانند با بهینه‌سازی تبدیل به بیمارستان شوند. از طرفی جمعیت هلال احمر باید در جاهایی که مزیت دارد، وارد شود. به عنوان مثال یکی از این مباحث، موضوع توانبخشی است و دیگری موضوع اورتز و پروتز است که جمعیت هلال احمر در آن سابقه طولانی دارد.

وی در ادامه به فعالیت‌های مراکز درمانی هلال احمر در خارج از کشور اشاره کرد و در پاسخ به سوال درباره چگونگی فعالیت هلال احمر در بحث توریسم درمانی با توجه به ارتباطاتی که با کشورهای دیگر دارد، گفت: توریسم درمانی یک فعالیت اقتصادی درمانی است و اکنون از عراق و برخی کشورهای اطراف بیمارانی داریم و اقدامات خوبی در این زمینه نیز انجام می‌شود و روابط‌مان نیز با این کشورها خوب است.

ضیایی ادامه داد: مراکز هلال احمر در خارج از کشور می‌توانند خدمات مورد نیاز بیماران خارجی را ارایه دهند و در عین حال آن دسته از بیمارانی که توانایی مالی دارند را به ایران هدایت کنند. در این راستا، در حال سازمان دادن به شبکه‌ای هستیم که از مراکز درمانی هلال احمر در خارج کشور، دو منظوره استفاده کنیم. به این ترتیب بیمارانی که وضعیت مالی خوبی ندارند به همان مراکز هلال احمر ایران در خارج از کشور مراجعه می‌کنند و خدمات ما را می‌گیرند و آن دسته از بیمارانی که امکانات دارند و خواستار مراجعه به کشورهای دیگر هستند، به ایران هدایت می‌شوند. ساماندهی این شبکه می‌تواند در بحث توریسم درمانی اقدام موثری باشد.ایسنا

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: