کد خبر: ۱۱۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 25
شفا آنلاین>سلامت>رییس دانشکده پرستاری مامایی ارومیه گفت: صدور پروانه صلاحیت حرفه ای، سواد پرستاران کشور را بالا می‌برد و قطعا با اجرای این مصوبه کیفیت خدمات پرستاری افزایش پیدا می کند.
به گزارش شفا آنلاین،حسین حبیب زاده رييس دانشکده پرستاری ارومیه گفت: در سالهای اخیر به علت نبود سیستم بازآموزی، کیفیت خدمات پرستاری افت کرده و این مسئله مشکلاتی را در خدمت رسانی به مردم ایجاد کرده است و صدور پروانه صلاحیت حرفه ای و الزام پرستاران به دانش اندوزی و بازآموزی مداوم می تواند این مشکلات را برطرف کند.

وی ادامه داد: بسیاری از پرستاران فاقد قدرت علمی لازم هستند و از طرفی پرستاران زیادی داریم که از دانشکده های بی کیفیت فارغ التحصیل شده اند و توان علمی کافی ندارند.

حبیب زاده گفت: به علت کمبود پرستار، این نیروها به راحتی استخدام می شوند و بعد از استخدام نیز خیالشان راحت است که 30 سال بدون دغدغه آموزش، می توانند کار کنند و الزامی برای بازآموزی و ارتقای دانش خود احساس نمی كنند.

وی افزود: تاکنون به علت نبود سیستم ارزیابی ، یک پرستار پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه و بدون سنجش میزان توان علمی و مهارتی و عدم بررسی توانمندی های حرفه ای، به راحتی وارد فضای کاری و ارائه خدمت به بیماران می شد.

 حبیب زاده تاکید کرد: مطابق روالی که  اجرا می شود، هیچ ارزیابی از صلاحیت حرفه ای، مهارتی، شناختی و عاطفی پرستاران صورت نمی گیرد و به همین علت متاسفانه پرستاران در کشور به عنوان افرادی باسواد و علمی شناخته نمی شوند.

وی گفت: این مسئله زنگ خطری است که سالها به صدا درآمده ،اما راه حل آن، که ارزیابی مداوم صلاحیت علمی ،حرفه ای پرستاران و الزام بازآموزی پرستاران است، مغفول مانده بود که خوشبختانه با مصوبه اخیر وزارت بهداشت گام مهمی در جهت رفع این مشکل برداشته شده است.

رئیس دانشکده پرستاری مامایی ارومیه تصریح کرد: تصویب الزام صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاری، برای ادامه فعالیت شغلی، باعث می شود، از این پس پرستاران به سمت بازآموزی و آموزش در کنار سوپروایزرهای آموزشی سوق پیدا کنند .

وی گفت: این اقدام، یک گام بزرگ در جهت افزایش سواد پرستاران ایران است و قطعا مرور کیفیت خدمات پرستاری در کشور افزایش پیدا می کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: