کد خبر: ۱۱۶۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 26
شفا آنلاین>سلامت> داروی ترکیبی ترکسیمت(Treximet) شامل سوماتریپتان و ناپروکسن سدیم برای درمان حاد میگرن-با یا بدون اورا-در کودکان بالای 12 سال تاییدیه دارد.
 به گزارش شفا آنلاین،  ترکسیمت، اولین داروی ترکیبی نسخه‌ای حاوی سوماتریپتان و مورد تایید سازمان غذا و داروست که برای درمان حملات حاد میگرن در بیماران خردسال مجاز شناخته شده است. مصرف 2 داروی سوماتریپتان و ناپروکسن سدیم، در ترکیب با یکدیگر در مقایسه با مصرف تنهای هر کدام از آنها، کنترل بهتر و پایدارتر درد و نیز علائم میگرن را به دنبال دارند.

       تایید این داروی ترکیبی، پس از ارائه نتایج مطالعه فاز3 روی اثربخشی و ایمنی و نیز فارماکوکینتیک و عوارض درازمدت مصرف آن به سازمان غذا و داروی آمریکا صورت گرفت. در مطالعات، خطر بروز عوارض دارویی در مصرف‌کنندگان این داروی ترکیبی در گروه بزرگسالان و خردسالان مشابه بوده است. در برگه اطلاعات دارویی ترکسیمت، نسبت به خطرات قلبی-عروقی و نیز گوارشی مصرف آن هشدار داده شده است. ‌تریمنت از سال 2008 میلادی برای درمان حاد میگرن مورد تایید سازمان غذا و دارو بوده است.

در حدود 8 تا 23 درصد از تمام بیماران گروه اطفال بالای 11 سال، از میگرن رنج می‌برند؛ اما گزینه‌های درمانی برای کنترل این بیماری در گروه کودکان در مقایسه با بزرگسالان بسیار محدود‌ند.
دوز توصیه شده در مورد ترکسیمت برای بیماران بالای 12 سال، قرص تک‌دوز شامل 10میلی‌گرم سوماتریپتان و 60 میلی‌گرم ناپروکسن سدیم طی 24 ساعت است.GLOBE NEWSWIRE
برچسب ها: ترکسیمت ، درمان ، میگرن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: