کد خبر: ۱۱۶۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - 2016July 24
شفا آنلاین>سلامت>رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اشتغال زایی طرح تحول سلامت گفت: این طرح در حوزه مراقبان سلامت و پزشک خانواده بسیاری از دانش آموختگان علوم بهداشتی را جذب می کند.
به گزارش شفا آنلاین،علی اکبری ساری رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران  در خصوص نقش طرح تحول سلامت در اشتغال زایی دانشجویان حوزه بهداشت بیان کرد: این طرح در بخش پزشک خانواده به تعداد زیادی مراقب سلامت نیاز دارد که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان علوم بهداشتی می توانند در حوزه مراقبان سلامت و پزشک خانواده جذب و مشغول به کار شوند. 

وی افزود: با توجه به اینکه این افراد در رشته های مختلف تحصیل کردند، نیازمند آموزش های کوتاه مدت هستند و در زمینه دوره های بلند مدت نیز معاونت آموزشی وزارت بهداشت برنامه هایی را در دست اقدام دارد. 

اکبری ساری درباره دوره های این دانشکده اظهار کرد: دانشکده بهداشت با برگزاری 15 دوره دکترا، 17 دوره ارشد و تعدادی دوره SPHE(آموزش اجتماعی، شخصی و سلامت) سالانه یک هزار و 500 دانشجو دارد.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشکده بهداشت عمدتاً در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند، تصریح کرد: به طور معمول 150 دانشجوی ارشد و در حدود 60 دانشجوی دکترا سالانه به این دانشکده وارد و از آن فارغ التحصیل می شوند.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تحصیل در این دانشکده همانند دوره های کارشناسی نیست که تمام دانشجویان یکباره فارغ التحصیل شوند و این دانشکده در ابتدای ترم بیشترین حجم دانشجو را دارد و افراد به تدریج و در طول زمان دانش آموخته می شوند.

وی با بیان اینکه دانشجویانی که در دانشکده های بهداشت کشور تحصیل می کنند به نیاز کشور پاسخ می دهند،گفت: ممکن است در برخی رشته ها کمبود نیرو داشته باشیم، اما درکل با توسعه نظام سلامت این افراد جذب بازار کار می شوند.
برچسب ها: بهداشت ، علوم ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: