کد خبر: ۱۱۶۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۳۰ تير ۱۳۹۵ - 2016July 20
شفا آنلاین>سلامت>مدیر عامل شبکه علمی رویان از راه اندازی شبکه علمی رویان با هدف همگرایی بین علوم مختلف خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رضا مقدس علی عضو هیات علمی پژوهشکده سلول های بنیادی پژوهشگاه رویان اظهار داشت: شبکه علمی رویان بعد از حدود دو سال پیگیری اعضای هیات موسس و با حمایت پژوهشگاه رویان و موسسه خیرین پژوهش سلامت رویان فعالیت خود را رسما از اردیبهشت ماه امسال آغاز کرد.

وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم با متخصصان مختلف در دانشگاهها و پژوهشگاه ها تعامل بیشتری داشته باشیم به فکر راه اندازی این شبکه علمی افتادیم، افزود: شبکه علمی رویان به‌منظور گسترش، پیشبرد و ارتقای علوم زیستی و پزشکی و توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود  بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های مرتبط تشکیل شده است.

مقدس علی با بیان اینکه ما می خواهیم یک تعامل با بیرون از پژوهشگاه رویان اتفاق بیافتد، اظهار داشت: این تعامل می تواند با  متخصصان در زمینه  سلول های بنیادی، بیولوژی تولید مثل و زیست فناوری یا رشته های دیگر باشد.

وی با تاکید بر اینکه البته بنا داریم با عموم مردم در زمینه کارهای علمی پژوهشگاه رویان نیز ارتباط داشته باشیم، گفت: در واقع می خواهیم یک تبادل علمی بیشتر با محققان سراسر کشور و عموم مردم داشته باشیم.

مقدس علی با اشاره به اهداف راه اندازی شبکه علمی رویان اظهار داشت: شناسایی دانشجویان و پژوهشگران مستعد، جذب آنها به پژوهشگاه رویان و حمایت از انجام فعالیت های علمی گروهی (شامل حمایت از تالیف و ترجمه کتب، نگارش مقاله  و انجام پروژه های تحقیقاتی)، بهره گیری از توانایی و خلاقیت اعضای شبکه در توسعه علمی و نهضت تولید علم، تسهیل مشارکت اعضای شبکه درهمایش های علمی، ایجاد بانک های اطلاعاتی-علمی از اهداف راه اندازی این شبکه هستند.

به گفته مدیر عامل شبکه علمی رویان، همچنین تقویت رابطه علمی با مراکز علمی و دانشگاهها و پژوهشگاههای داخلی و خارجی، برگزاری کارگاههای علمی-آموزشی تخصصی و همکاری با خیرین و مراکز خیریه  حامی پژوهش از اهداف ما در این شبکه به شمار می روند.

وی افزود: افرادی که مایل به عضویت در این شبکه هستند می توانند از طریق سایت پژوهشگاه رویان به آدرس www.royaninstitute.org شبکه علمی رویان بصورت آنلاین ثبت نام کنند و از مزایای آن بهره مند شوند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: