کد خبر: ۱۱۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۵۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۵ - 2016July 12
شفا آنلاین>سلامت جنسی>یک بررسی جدید نشان می‌دهد که از هر هشت زن یک نفر و از هر ۱۰ مرد یک نفر در بریتانیا دست‌کم یک سال بدون موفقیت برای بچه‌دار شدن تلاش کرده‌اند و تقریبا نیمی از آنان برای حل این مشکل کمک نخواسته‌اند.
به گزارش شفا آنلاین،  جسیکا داتا از دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن و سرپرست این بررسی گفت: «یافته‌های ما درباره نابرابری‌ها در کمک خواستن برای درمان ناباروری میان افراد با تحصیلات بالاتر و در افراد در موقعیت‌های شغلی بالاتر با توجه به شواهد کنونی درباره توزیع نابرابر ثروت و قدرت و تفاوت در دسترسی به مراقبت بهداشتی مربوط به این وضعیت، شاید شگفت‌آور نباشد.»

       این پژوهشگران از داده‌ها درباره ۱۵۰۰۰ مرد و زن بزرگ‌سال تا ۷۴ سالگی استفاده کردند که در سومین تحقیق ملی درباره نگرش‌های جنسی و سبک‌های زندگی در بریتانیا در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۲ شرکت کرده بودند. تقریبا ۱۳ درصد زن و ۱۰ درصد مردان گفتند که دوره‌ای از ناباروری را در نقطه‌ای از زندگی‌شان از سر گذرانده‌اند. داتا گفت که ما نمی‌دانیم چرا این دوره ناباروری رخ‌داده است و آیا این افراد هرگز توانسته‌اند بچه‌دار شوند یا نه.

       افرادی که پس از ۳۵ سالگی بچه‌دار شده بودند نسبت به آنانی که پیش از ۲۵ سالگی بچه‌دار شده بودند، با احتمال بیشتری این دوره ناباروری را گزارش کرده بودند.

       در افرادی که ناباروری را تحمل کرده بودند، ۵۷ درصد از زنان و ۵۳ درصد از مردان گفتند در نقطه‌ای به دنبال کمک رفته بودند. این پژوهشگران که نتایج کارشان را در ژورنال Huma- Reproductio- منتشر کرده‌اند، می‌گویند افراد در سطوح بالاتر تحصیلات و افرادی که در سنین بالاتر بچه‌دار شده بودند، با احتمال بیشتری نسبت به دیگران به دنبال درمان ناباروری رفته بودند.

       داتا دراین‌باره گفت: «بر اساس گزارش انستیتوی ملی ارتقای بهداشت و مراقبت (NICE) بریتانیا، علت ۲۵ درصد از موارد ناباروری پیدا نمی‌شود، ۴۵ درصد موارد ناباروری ناشی از اختلالات تخمک‌گذاری یا آسیب‌های لوله‌های تخمدانی است، ۳۰ درصد موارد به عواملی در مرد مربوط می‌شود و ۱۰ درصدشان ناشی از اختلالات رحم یا صفاق است.» اما او می‌گوید اغلب افراد نباید از این یافته‌ها نگران شوند.

       استاد آن برینگتون از دانشگاه ساوت‌همپتون که بخشی از پژوهش جدید نبود، گفت: «عموما پذیرفته شده است که بیش از ۸۰ درصد از زوج‌ها در میان عموم مردم در طول یک سال درصورتی‌که زن کمتر از ۴۰ ساله باشد و از وسایل ضدبارداری استفاده نکنند و آمیزش جنسی مرتب داشته باشند، باردار خواهند شد.» او گفت: «در میان افرادی که در سال اول باردار نمی‌شوند، حدود نیمی از آنان در سال دوم موفق خواهند شد.» و به‌این‌ترتیب میزان کل بارداری به بالای ۹۰ درصد می‌رسد.

       برینگتون هم دراین‌باره گفت که توانایی افراد برای باروری بسیار متفاوت است و افرادی که می‌خواهند بچه‌دار شوند، باید از عواملی مانند تاثیر سیگار کشیدن شدید و اضافه‌وزن یا کمبود وزن شدید بر احتمال باروری آگاه باشند. به گفته داتا، گرچه سخنان زیادی درباره خطرات ناباروری مادران در سنین بالاتر و احتمال پیامدهای بد بهداشتی برای مادر و نوزاد در این بارداری‌ها گفته می‌شود، اکثریت زنان زیر ۴۰ سال دچار مشکلات باروری یا مشکلات بهداشتی نخواهند شد. او گفت که احتمالا الگوی مشابهی در سایر کشورهای توسعه‌یافته مشاهده می‌شود.
Reuters
برچسب ها: زنان ، بریتانیا ، ناباروری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: