کد خبر: ۱۱۵۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۵ - 2016July 10
شفا آنلاین>جامعه پزشکی-همایش ها>سومین کنگره بین المللی نقشه برداری مغز ایران 27-29 شهریور ماه امسال در مرکز همایشهای بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌گردد.
به گزارش شفا آنلاین،دكتر مسعود طهماسيان دبير علمي و اجرائي سومین کنگره بین المللی نقشه برداری مغز ایران در نشست خبری که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: امسال سومین همایش نقشه برداری مغز ایران با حضور تعدادی از برجسته ترین دانشمندان علوم اعصاب جهان توسط انجمن علوم و فناوری های شناختی کشور در دانشگاه شهید بهشتی  به ریاست پروفسور عباس علوی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همایش امسال مصادف با چهلمین سالگرد انجام اف دی جی پت اسکن (FDG-PET scan) در انسان به عنوان اولین روش تصویربرداری عملکردی مغز توسط پروفسور عباس علوی دانشمند برجسته دانشگاه پنسیلونیا نیز است.

طهماسیان خاطرنشان کرد: نقشه برداری مغز یک علم بینابینی و چند نظامه است که با استفاده از تکنولوژی های پیشرفته ای همچون Magnetic Resonance Imaging, Optical Imaging, Positron emission tomography, Magnetoencephalography, Electroencephalography, Transcranial Magnetic stimulation و غیره به مطالعه سیستم اعصاب و مغز می پردازد.

دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی مغز ایران عنوان کرد: دراین همایش امسال در سطح وسیعی تری برگزار می گردد و حدود 35سخنران از دانشگاه هایی مانند آمریکا،پنسیلوانیا،کپنهاگ دانمارک ،برلین ،آمستردام،هاروارد وآکسفورد و... دراین کنگره سخنرانی خواهند کرد.

وی افزود: امیدواریم که این کنگره نیز بتواند در انجام همکاری های بین المللی و ارتباطات بین محققین داخلی و اساتید مطرح جهان برقرار شود و مقالات و طرح های ارائه شده بتواند حمایتهای علمی این اساتید را دریافت کنند.

دکتر طهماسیان  افزود: همچنین اولین گردهمایی کنسرسیوم مراکز تحقیقاتی  علوم اعصاب و علوم شناختی کشور را در حاشیه همایش خواهیم داشت و تمام مراکز تحقیقاتی این حوزه در همایش حضور خواهند داشت تا بتوانیم هماهنگی و ارتباطات خوبی را داشته باشیم و زبان مشترکی بین مراکز تحقیقاتی ایجاد کنیم.

پرفسور مجتبی زارعی استاد نورولوژی و نوروساینس و رییس مرکز تحقیقات نقشه برداری مغز، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  در ادامه این نشست در پاسخ به اینکه دستاوردهای کنگره های قبل چه بوده است که برگزاری آن ادامه دار شده است،گفت:برگزاری چنین کنگره هایی بیشتر در این جهت بوده است که این علم  و وجوه مختلف آن رامعرفی و جامعه علمی را با این موضوع آشنا کند و اینکه از این تکنیک ها برای ارائه خدمات بالینی استفاده شود.

رییس مرکز تحقیقات نقشه برداری مغز، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود:  متاسفانه در حال حاضر جایی برای این علم در کشور وجود ندارد و علت آن این است که تیم مناسبی که بتواند آن را ارائه کند ،در دسترس نیست . من و همکارانم دراین خصوص  فعالیتهایی داشتیم که متاسفانه از ریل خارج شد.

پرفسور زارعی دلیل توقف فعالیت در حوزه مقشه برداری مغز را تحریم داخلی دانست و خاطرنشان کرد:  دلیل عدم اجرایی شدن این فعالیتها  تحریم هایی بود که در داخل خودمان وجود داشت ومنحرف کردن  بودجه و امکاناتی که برای این موضوع وجود داشت.

این استاد نورولوژی و نوروساینس دانشگاه شهید بهشتی عنوان کرد:  ما کار وفعالیت مان را انجام می دهیم باوجود  همه انحرافات این علم به دانشجیوان و پژوهشگران میشناسانیم.البته گفتنی است که دستاورد کنگره های گذشته به جایی رسیده است که حتی بسیاری از دانشگاه ها مانند دانشگاه شیراز ،کرمانشاه و چند دانشگاه دیگر آزمایشگاهایی در حوزه نقشه برداری مغز تشکیل داده اند .در نتیجه این کنگره ها حداقل کاری که کرده اند ایجاد علاقه مندی در  افراد به این رشته بوده است.

گفتنی است، شرکت در همایش منوط به ثبت نام خواهد بود و حضور در همایش برای کسانی که ثبتنام نکرده اند امکان پذیر نخواهد بود. ثبت نام با تخفیف جهت گروه دانشجویان و اعضای سازمان جهانی نقشه برداری مغز، با ارایه تصویر کارت دانشجویی معتبر یا شماره عضویت در  سازمان جهانی نقشه برداری مغز در روز اول همایش یا کارگاه ها امکان پذیر است. این همایش دارای حداقل ۱۰ امتیاز بازآموزی از وزارت بهداشت خواهد بود.

برچسب ها: تحریم ها ، توسعه ، علم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: