کد خبر: ۱۱۴۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۵ - 2016July 06
شفا آنلاین>سلامت>مطالعه‌ای جدید حاکی از آن است که راه رفتن اردک‌وار زنان باردار واقعا می‌تواند خطر افتادن آنان را افزایش دهد.
به گزارش شفا آنلاین، محققان دانشگاه هیروشیمای ژاپن چگونگی تطبیق یافتن حرکات زنان باردار در طول زندگی روزمره، برای مثال در هنگام بلند شدن از صندلی یا تغییر مسیر هنگام پیاده‌روی را بررسی کردند. افتادن‌های اتفاقی باعث ۱۰ تا ۲۵ درصد از آسیب‌های ناشی از تروما در حین بارداری است و خطر افتادن زنان باردار به همان اندازه زنان ۷۰ ساله است.

       کیوچی شینکودا از دانشگاه علوم بهداشتی و بیومدیکال دراین‌باره می‌گوید: «مطالعات بیومکانیکی، همانند بررسی ما درباره چگونگی حرکت انسان از بسیاری جهات سودمند هستند، زیرا از این طریق می‌توان محیطی امن‌تر را به وجود آورد یا مهارت‌های حرکتی بهتری طراحی کرد.»

       گروه تحقیقاتی شینکودا از سیستم ضبط سه‌بعدی (که معمولا درصحنه‌های فیلم‌برداری از آن‌ها استفاده می‌شود) برای ایجاد مدل‌های بیومکانیکی هشت زن در سه مرحله بارداری‌شان استفاده کردند. محققان همچنین مدل‌های بیومکانیکی از هفت زن غیر باردار را نیز تهیه کردند. یافته‌های این بررسی ثابت می‌کند که چرا زنان باردار به‌طور متفاوتی راه می‌روند.

       به گفته این پژوهشگران، مرکز ثقل زنان باردار حتی در سه‌ماهه اول بارداری، به جلو تمایل پیدا می‌کند، آنان در هنگام ایستادن به عقب تکیه می‌کنند و مفاصل لگن‌شان را هنگام راه رفتن کمتر خم می‌کنند. مجموعه این تغییرات می‌تواند باعث شود که زنان بیشتر روی پنجه‌های پاهایشان راه بروند و راحت‌تر تعادلشان را از دست دهند.


HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: