کد خبر: ۱۱۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۵ - 2016July 01
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> به تازگی محققان موفق شده اند تا نسل جدیدی از اسکلت های مصنوعی را طراحی کنند که وزنی بسیار اندک داشته و می توان از آن در شرایط مختلف استفاده کرد.
به گزارش شفا آنلاین،یکی از اصلی ترین مشکلات همه گیر نشدن اسکلت های خارجی و ساختارهای مصنوعی کمک به حرکت انسان، وزن بسیار بالای آنها است. حتی ماهرانه ترین طرح هایی که در این زمینه مطرح و ساخته شده اند نیز نیازمند به نصب ماشین آلات بزرگ و سنگین هستند. با این حال به تازگی گروهی از محققان دانشگاه کارنگی ملون (Carnegie Mellon) موفق به ساخت مکانیزم ویژه ای شده اند که کلاچ اسکلت خارجی نام دارد و با وزن بسیار پایین خود موجب تغییری بزرگ در این فرایند شده است.

این فناوری به افراد ناتوان و در حال بهبود کمک می کند تا بتوانند بدون نیاز به دستگاه های سنگین وزن و بزرگ به راحتی به حرکت بپردازند. با این وجود این فناوری می تواند در روبات هایی که وزن کم و مصرف پایین انرژی مولفه ای مهم در آنها خواهد بود نیز به کار گرفته شود.

این کلاچ برای کنترل حرکات فنری خود متکی بر چسبنده ای الکترواستاتیک متکی است که به خصوص در بین نواحی دارای ورقه های الکترود با پوشش مخصوص قرار دارد. هر جفت این کلاچ ها 0.05 پوند (22 و نیم گرم) وزن دارند و به این ترتیب از نمونه های مشابه خود 30 برابر سبک وزن تر بوده و مصرف انرژی آنها نیز 750 برابر کمتر است.

این فناوری به افراد ناتوان و در حال بهبود کمک می کند تا بتوانند بدون نیاز به دستگاه های سنگین وزن و بزرگ به راحتی به حرکت بپردازند. با این وجود این فناوری می تواند در روبات هایی که وزن کم و مصرف پایین انرژی مولفه ای مهم در آنها خواهد بود نیز به کار گرفته شود. در عین حال می توان از آنها در ساخت لباس های مکانیکی و اتوماتیک نیز استفاده شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: