کد خبر: ۱۱۳۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۰ - ۰۶ تير ۱۳۹۵ - 2016June 26
شفا آنلاین>بیمه و بانک>پس از افشای فیش حقوقی نجومی مدیرعامل بانک رفاه کارگران، علی ربیعی در گفت وگویی اعلام کرده بود مدیرعامل بانک رفاه برکنار خواهد شد، اما صدقی به خبرنگاران گفت: من همچنان دراتاق کارم هستم.
به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی صبح امروز در بازدید از مرکز ترک اعتیاد بهبود گستر در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت ادامه کار و فیش حقوقی مدیرعامل بانک رفاه کارگران اعلام کرد: فردا مدیرعامل جدید این بانک معرفی می‌شود.

گفتنی است در پی جنجال افرینی های مخالفان دولت با موضوع فیش های حقوقی نجومی، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در ضیافت افطار با وزرا، معاونان وزرا، استانداران و رؤسای سازمان‌ها، با اشاره به موضوع پرداخت‌های بالای حقوق به برخی مدیران گفت: دولت به هیچ‌وجه نسبت به این موضوع کوتاه نخواهد آمد و در این راستا از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دستگاه‌های اجرایی میزان دریافتی مدیران ارشد را برای بررسی خواسته‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "دولت با تمام پرداخت‌های خارج از عرف برخورد جدی خواهد کرد"، افزود: پول‌های اضافی باید به خزانه بازگردد و افرادی که این کار را کردند برکنار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم دولت تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف شده‌اند تا افزایش حقوق در دستگاه‌ها را تنها با هماهنگی و موافقت شورای حقوق و دستمزد انجام دهند، اظهار کرد: بر اساس تصمیم دیگر دولت هیچ ذینفعی حق ندارد در مورد ارائه تسهیلات و خدمات به خود تصمیم‌گیری کند.

جهانگیری درباره چنین پرداخت‌هایی روشنگری کرد و گفت: متاسفانه این سنت (پرداخت‌های نامتعارف) وقتی گذاشته شد که در دولت (دولت دهم) به عنوان مهمترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند. از یک جمع 30 نفره دولت به 27 نفر از خودشان نشان درجه دو و درجه یک با 75 و 100 سکه دادند.

وی خاطرنشان کرد: اعطای نشان درجه یک و درجه دو نیازمند برگزاری مراسم و پخش از تلویزیون است اما این خبر اینقدر قبیح بود که بدون برگزاری هرگونه مراسم و تشریفاتی این نشان‌ها را مخفیانه دادند. خب معلوم است که وقتی این خبر به معاون و مدیر پایین‌دست می‌رسد، به‌هم می‌گویند وقتی دولت درباره وزرا و دیگران اینجور تصمیم گرفته پس بیایید ما هم برای خودمان تصمیم‌گیری کنیم. برخی از این سنت‌ها در تاریخ کشور، سنت‌های خطرناکی بوده است.

جهانگیری همچنین در ابتدای سخنان خود با تاکید بر استفاده از فرصت ایام ماه رمضان و شب‌های قدر برای خودسازی و تزکیه نفس، ابراز امیدواری کرد مسئولان کشور بتوانند به بهترین شکل وظایف خود را به انجام برسانند و در پیشگاه خدای متعال، امام راحل و شهیدان و مردم ایران سرفراز باشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: