کد خبر: ۱۱۲۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۳۰ - ۰۲ تير ۱۳۹۵ - 2016June 22
شفا آنلاین>سلامت>شهری در حومه پایتخت ژاپن،‌ توکیو، در یک برنامه آزمایشی به زنان کمک خواهد کرد تا هزینه‌های انجماد تخمک‌هایشان را بپردازند، با این هدف که با کاهش میزان تولد در ژاپن مقابله شود.
  به گزارش شفا آنلاین، این شهر به نام اورایاسو در ۱۴ کیلومتری شرق توکیو ۹۰ میلیون ین (۸۵۰ هزار دلار) در طول سه سال آینده برای تامین مالی این طرح پژوهشی که به‌وسیله بیمارستان اورایاسوی دانشگاه جوتندو انجام می‌شود، اختصاص خواهد داد.

       این بیمارستان امیدوار است که حفظ تخمک‌ها زنان را تشویق کند، هنگامی که آماده بچه‌دارشدن می‌شوند، احتمال باروری خود را بالا ببرند.

       دکتر ایواهو کیکوچی از این بیمارستان گفت که استفاده از منابع عمومی برای حمایت از این نوع بررسی برای نخستین بار است که در جهان انجام می‌شود. میانگین هزینه چنین عملی حدود ۵۰۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰۰ ین (۴۷۰۰ تا ۵۷۰۰ دلار است)، اما زنان با این سوبسید فقط ۲۰ درصد این هزینه را می‌پردازند. زنان در سنین ۲۵ تا ۳۴ که در اورایاسو زندگی می‌کنند واجد شرایط شرکت در این طرح هستند.

       کیکوچی گفت ۱۲ زن در روند شروع فرآیند انجماد تخمک هستند و حدود دوسوم آنان یا شوهرانشان نوعی مشکل سلامتی دارند.

       میزان موفقیت بارداری با تخمک‌های یخ‌زده اندک است. اگر زنی در ۲۵ سالگی تخمک‌هایش را منجمد کند، احتمال بچه‌دارشدن موفقیت‌آمیزشان ۳۰ درصد است. در ۳۴ سالگی این میزان تا ۲۰ درصد افت می‌کند. ژاپن در تلاش است که میزان در حال کاهش تولد در این کشور را که باعث افت جمعیت شاغل و افزایش بار مالی بر این جمعیت با بازنشستگی جمعیت سالمندتر می‌شود، تقویت کند.

       هیدیکی ماتسوزاکی، شهردار اورایاسوِ میزان پایین تولد در ژاپن را یک مسئله ملی خواند. ماتسوزاکی گفت: «به‌طورکلی، بارداری و تولد کودک یک مسئله شخصی است؛ اما هنگامی که موقعیت تا این حد بحرانی شده است، من آن را یک مسئله اجتماعی می‌شمارم. به نظر من استفاده از اعتبارات عمومی برای این کار درست است.»AP


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: