کد خبر: ۱۱۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 12
شفا آنلاین>سلامت >یک پژوهش جدید نشان داده؛ نتایج آزمایش سه‌چهارم از بیماران اورژانس که برای درمان بیماری‌های احتمالی منتقل‌شونده از راه جنسی خود آنتی‌بیوتیک دریافت می‌کنند، از نظر ابتلا به بیماری منفی است.
به گزارش شفا آنلاین،  به گفته کارن جونز از بیمارستان و مرکز پزشکی سنت جان، ما باید تعادل مناسبی بین آزمایش افراد و درمان بیماری‌های آمیزشی پیدا کنیم؛ اما آنتی‌بیوتیک برای بیمارانی که به آن نیازی ندارند تجویز نکنیم.

       متخصصان می‌گویند اغلب نمونه‌هایی از ناحیه تناسلی بیماران با نشانه‌های احتمالی بیماری‌های مقاربتی گرفته می‌شود، ولی نتایج آنان بلافاصله در دسترس نیستند. محققان برای این مطالعه، پرونده‌های پزشکی بیش از ۱۱۰۰ بیمار را که در بخش اورژانس برای ابتلا به بیماری‌های آمیزشی آزمایش انجام داده بودند، بررسی کردند. ۴۰درصد از آنها به دنبال شک به بیماری سوزاک و یا کلامیدیا، تحت درمان با آنتی‌بیوتیک قرار گرفتند. از این تعداد، نتایج آزمایش‌های ۷۵ درصد از نظر ابتلا به بیماری‌های مقاربتی منفی بود. در میان ۶۰ درصد بیمارانی که آنتی‌بیوتیک دریافت نکرده بودند، آزمایش ۷ درصد از آنها برای ابتلا به یکی از این بیماری‌ها مثبت بود.

       جونز می‌افزاید: «تعادل باریکی میان عدم بروز مقاومت آنتی‌بیوتیکی با تجویز بیش از اندازه و همچنین درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های احتمالی آمیزشی وجود دارد.» به گفته دکتر سوزان دلان از بیمارستان کودکان کلرادو، بهبود استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها، یک اولویت ملی و بین‌المللی برای کمک به پیشگیری از مقاومت آنتی‌بیوتیکی است که توانایی ما برای درمان حتی ساده‌ترین عفونت‌ها را تهدید می‌کند.سپید UPI
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: