کد خبر: ۱۱۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 12
شفا آنلاین>سلامت جنسی>پژوهشگران آلمانی در موسسه ifw شهر درسدن، نانوروباتی ساختند که می‌تواند در رهاسازی دارو و حتی دستکاری ژنتیکی استفاده شود.
به گزارش شفا آنلاین، آنها در ساخت این نانوروبات از طبیعت الهام گرفته و از تاژک‌های موجود در انتهای اسپرم برای ساخت آن تقلید کردند. استفاده از فناوری‌ نانو می‌تواند برای وارد کردن ترکیبات دارویی به داخل سلول‌ها یا اندام ویژه‌ای درون بدن استفاده شود. با این روش می‌توان اثرات سمی نانومواد را روی بافت‌ها به حداقل رساند.

       برای رسیدن به این هدف، محققان موسسه نانوساینس ifw نانوروباتی ساختند که می‌تواند به صورت مستقیم وارد سلول هدف شود. یکی از چالش‌های ساخت چنین روبات‌هایی، تامین نیروی حرکتی آن است. این روبات‌ها برای رسیدن به سلول هدف باید از میان سیال‌های بدن شنا کرده و با صرف انرژی به محل از پیش تعیین شده برسند.

باتری دارای ترکیبات سمی بوده که روی بدن تاثیر منفی می‌گذارند، به همین دلیل محققان از طبیعت الهام گرفتند. اسپرم‌ها دارای میکروشلاق‌هایی هستند که با استفاده از آن می‌توانند به سوی هدف خود شنا کنند. به همین دلیل محققان از این ساختار برای تولید نانوروبات الهام گرفتند. محققان برای کنترل این روبات از یک ساختار حاوی آهن و تیتانیوم استفاده کردند که به آن‌ها این امکان را می‌داد با استفاده از مغناطیس، نانوروبات را به محل مورد نظر هدایت کنند. میکرو تاژکی که محققان ساختند، دارای ساختاری شبیه به مخروط و همانند یک دم طویل است. فرآیندی که محققان استفاده کردند، به‌گونه‌ای طراحی شده که با استفاده از آن می‌توان صدها عدد از این نانوروبات‌ها را تولید کرد. از این نانوروبات می‌توان برای بررسی مشکلات نازایی، رهاسازی دارو و دستکاری ژن‌ها استفاده کرد. Nano
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: