کد خبر: ۱۱۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 09
شفا آنلاین>سلامت>رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: سالانه 30 هزار کودک معلول در کشور متولد می شود که اجباری شدن آزمایش های تشخیصی و ژنتیکی به خصوص در ازدواج های فامیلی مهمترین راهکار برای پیشگیری از این معلولیت ها است.

به گزارش شفا آنلاین، انوشیرون محسنی بندپی شامگاه چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر کل بهزیستی استان همدان افزود: این آزمایش ها برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) رایگان خواهد بود.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته از تولد 900 جنین مبتلا به معلولیت شدید در کشور جلوگیری شد که 17 مورد در استان همدان بود.
محسنی بندپی با بیان اینکه این افراد پس از این ختم حامگی مورد حمایت مشاوره ای برای بارداری های بعدی قرار می گیرند، افزود: انجام آزمایش های ژنتیکی و مشاوره برای این افراد رایگان انجام می شود تا با علم وارد بارداری بعدی شوند.

*شناسایی 2 هزار و 500 کودک مبتلا به اوتیسم در کشور
محسنی بند پی از شناسایی 2 هزار و 500 کودک مبتلا به اوتیسم در دو سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: شناخت و تشخیص زودهنگام این کودکان می تواند برگشت پذیری در این افراد را افزایش دهد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: هم اکنون در 190 شهرستان دارای شبکه اجتماعی هستیم که 6 مورد از این شبکه ها در استان همدان قرار دارد و شبکه های همدان و ملایر دارای تیپ یک هستند.

*برقراری 60 هزار تماس با سامانه 1480
رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: سامانه مشاوره ای 1480 بهزیستی همواره آماده پاسخگویی و ارایه مشاوره به افراد نیازمند مشاوره های روانی و اجتماعی است.
وی عنوان کرد: سال گذشته با انجام مشاوره های موفق از خودکشی 2 هزار و 80 خانم و یک هزار و 400 مرد در کشور پیشگیری شد.
محسنی بندپی با بیان اینکه استان همدان به زودی زیر پوشش کامل این سامانه قرار خواهد گرفت، افزود: هم اکنون 6 هزار مرکز مشاوره روانشناسی در زمینه های مختلف با بهزیستی همکاری می کنند.

*تامین نیازهای توانبخشی معلولان مهمترین درخواست رییس جمهوری است
وی با بیان اینکه رییس جمهوری اعلام کرده اند که باید شرایطی فراهم شود تا معلولی در کشور نباشد که وسیله توانبخشی نداشته باشد، افزود: به این دلیل و با وجود مشکلات اقتصادی، اعتبارات در این حوزه دو و نیم برابر افزایش یافته است که با تامین آن در بودجه 95 می توان این هدف را عملی کرد.
رییس سازمان بهزیستی اضافه کرد: ارتقا کیفیت خدمات توانبخشی در حوزه توانمندسازی موسساتی که با بهزیستی همکاری دارند، نظارت علمی و تخصصی و ارتقا دانش همکاری از مهمترین رویکردهای بهزیستی است.
وی ادامه داد: دولت سال گذشته با وجود بدترین سال مالی لایحه حمایت مالی از افراد دارای معلولیت را به مجلس ارایه داد که امیدواریم با آغاز کار مجلس دهم بتوان این طرح را پیش برد.

*90 درصد نوزادان کشور از نظر شنوایی غربالگری می شوند
رییس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: سال 93 بیش از 900 هزار کودک متولد شده در کشور مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند که این رقم سال گذشته به یک میلیون و 100 هزارنفر رسید.
وی افزود: با همکاری دولت و تامین بودجه سال 95 می توانیم تعهد کنیم که 90 درصد کودکان متولد شده در کشور را در بخش شنوایی مورد غربالگری قرار دهیم.

* پیشگیری از ناشنوایی 6 هزار کودک در سه سال گذشته
رییس سازمان بهزیستی کشور افزود: در سه سال گذشته با شناسایی به موقع و کاشت حلزون گوش از ناشنوایی 6 هزار کودک پیشگیری شد.
وی تصریح کرد: طرح شناسایی تنبلی چشم در کودکان سه تا شش سال نیز در کشور انجام شده است ،چرا که مهمترین علت نابینایی در افراد زیر 20 سال تنبلی چشم است.
رییس سازمان بهزیستی گفت: با اجرای این طرح سه میلیون و 150 هزار کودک دارای مشکل بینایی در کشور شناسایی و خدمات لازم به این افراد ارایه شد.

* 22 هزار کارشناس و متخصص در بهزیستی کشور فعالیت دارند
محسنی بندپی افزود: تنوع خدمات موجود در سازمان بهزیستی نسبت به سایر دستگاههای اجرایی بالاتراست.
وی نگه داری، ارایه خدمات و مواظبت از جامعه معلولان، نگه داری و مواظبت از آسیب دیدگان اجتماعی و افراد گرفتار در معضلات اجتماعی را از مهمترین وظایف بهزیستی برشمرد و بیان کرد: کل نگری، آینده محوری و جامع نگری سه رویکرد مهم دولت تدبیر و امید در قبال سازمان بهزیستی است.
وی بیان کرد: نگاه بهزیستی به برنامه ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و معلولیت هاست به گونه ای که عملکرد امروز این سازمان قابل قبول است.
وی استفاده از ظرفیت های جامعه و وجود نگاه های انسان دوستانه و نیکوکارانه را ویژگی های موجود در سازمان بهزیستی عنوان کرد و ادامه داد: آیین نامه صدور مجوز برای سازمان هایی که قصد همکاری با بهزیستی را دارند، فراهم شود چرا که در این بخش نیازمند ایجاد یک نگاه نو هستیم.
محسنی بند پی با بیان اینکه 22 هزار کارشناس در این سازمان فعالیت دارند، افزود: با این وجود مجموعه این سازمان مظلوم واقع شده است و کارشناسان آن کمترین دستمزدها را دریافت می کنند.
160 هزار نفر در استان همدان از خدمات بهزیستی بهره ‌مند هستند که 35 هزار نفر از آنها را افراد دارای معلولیت تشکیل می‌دهند.
در این آیین با قدردانی از خدمات دکتر اکبر سوری سکان هدایت اداره کل بهزیستی استان همدان به حمید رضا الوند سپرده شد.
برچسب ها: بهزیستی ، کمیته ، امداد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: