کد خبر: ۱۱۰۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - 2016June 01
شفا آنلاین>حوادث>در پی درگذشت خانمی به نام 'ملوک مرادی' بعد از پیوند کلیه در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه، ساعتی پیش گزارش پزشکی قانونی در این خصوص اعلام شد که نارسایی و ایست قلبی را دلیل مرگ وی می داند.
به گزارش شفا آنلاین، در همین رابطه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه  گفت: براساس گزارش پزشکی قانونی دلیل مرگ این بیمار ضربه به مغز یا خونریزی مغزی نبوده بلکه بیمار دارای نارسایی های قلبی و عروقی بوده است.
دکتر ساره محمدی اظهار کرد: متوفا سابقه نارسایی های عروق کرونر، دیابت و نارسایی کلیه و نیز ضعف عملکرد بطن چپ را داشت و با اینکه به وی اعلام شده بود که انجام عمل پیوند کلیه با ریسک بالا می باشد اما با رضایت شخصی این عمل انجام شد.
وی افزود: پس از انجام عمل پیوند کلیه، نامبرده به بخش پیوند که عملکرد حیاتی بیمار مانیتور می شود، منتقل شد که در این بخش اجازه حضور همراه بیمار داده نمی شود.
دکتر محمدی اظهار کرد: متوفا هنگامی که در بخش پیوند کلیه قرار می گیرد، کمی بی قرار می شود و خواستار رفتن شخصی به دستشویی می شود که پرستار این اجازه را به او نمی دهد اما در فرصتی که پرستار بر بالین او حاضر نبوده، اقدام به پایین آمدن از تخت می کند (وی برخی گمانه زنی ها در مورد سقوط متوفا از تخت را رد کرد) که همانجا دچار ایست قلبی می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پس از این رخداد، به سرعت عملیات احیای قلب را آغاز می کنند که گرچه قلب احیا می شود اما سطح هوشیاری بیمار بسیار پایین بوده و حتی در سی تی اسکن انجام شده نیز هیچ دلیلی مبنی بر آسیب و خونریزی مغزی مشاهده نشد.
وی افزود: متاسفانه به دلیل ریسک فاکتورهای بیمار و سوابقی که داشت، مسیر پیش برنده ای به سمت مرگ داشت و صبح روز بعد فوت می کند که پس از آن جسد برای کالبد شکافی و دلایل مرگ به پزشکی قانونی انتقال می یابد.
محمدی گفت: در گزارش اعلام شده از سوی پزشکی قانونی، عارضه مغزی یا آثار ضربه به سر که احتمال سقوط از تخت را ثابت کند، وجود ندارد.
وی اظهار کرد: روز گذشته در نشست کمیته مرگ و میر بیمارستان که خودم نیز در آن حضور داشتم، بررسی های لازم انجام شد که قرار است به زودی نتایج این نشست به معاونت درمان اعلام شود و سپس در ستادی دیگر هم بررسی مجدد روی آن انجام می شود و بالاخره نتیجه را به خانواده آن مرحومه اعلام خواهیم کرد.
وی در پایان اعلام کرد که هیچ قصوری از سوی پرسنل بیمارستان در این خصوص انجام نشده است.
برچسب ها: دانشگاه ، پزشکی ، گزارش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: