کد خبر: ۱۰۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 29
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی>به تازگی محققان دانشگاه کرنل توانسته اند تا روشی انقلابی برای تشخیص امکان بازگشت دادن افراد فرورفته به کما را ارائه کنند که بر اساس آن می توان با استفاده از سطح گلوکز موجود در مغز بیمار به امکان بازگشت یا عدم بازگشت او پی برد.

به گزارش شفا آنلاین،بدون شک مشاهده کردن عزیزان در شرایط حیات گیاهی می تواند برای هر فردی به عنوان یکی از عذاب آورترین صحنه های قابل مشاهده در طول زندگی مطرح باشد. در این شرایط در بیشتر مواقع افراد دارای صلاحیت تعیین سرنوشت بیمار دوست دارند تا آخرین لحظه به امید بازگشت فرد از کما به انتظار بنشینند که این امر گرفتن تصمیم در زمینه میزان شانس بازگشت بیمار به شرایط عادی را برای پزشکان بسیار دشوار می سازد.

محققان در تحقیقات خود به بررسی متابولیسم گلوکز در بخش کورتیکال کمتر آسیب دیده مغز بیمار رفته اند و دریافتند که تنها نظارت بر این بخش می تواند موثرتر از نظارت بر کل فرایند مغزی افراد به کما فرو رفته باشد.

حال متخصصان فعال در دانشگاه کرنل با تشکیل یک تیم تحقیقاتی به دنبال یافتن پاسخی برای سوال امکان بازگشت یا عدم بازگشت بیمار به وضعیت عادی رفته اند. این تیم برای یافتن پاسخ مورد نظر خود به دنبال بررسی متابولیسم مغز در بیمارانی از این دست رفته اند. آنها برای این کار به سراغ روش هایی رفته اند که می توان آنها را در تمامی بیمارستان ها و با تجهیزات مرسوم و موجود در محیط های درمانی اندازه گیری کرد.

محققان در تحقیقات خود به بررسی متابولیسم گلوکز در بخش کورتیکال کمتر آسیب دیده مغز بیمار رفته اند و دریافتند که تنها نظارت بر این بخش می تواند موثرتر از نظارت بر کل فرایند مغزی افراد به کما فرو رفته باشد. دانشمندان با استفاده از این روش توانسته اند تا به ضریب موفقیت 80 درصد دست پیدا کرده و میزان موفقیت در تشخیص را نسبت به روش های قبلی که 60 درصد موفقیت به همراه داشته اند با پیشرفتی چشمگیر روبرو سازند.

البته روش جدید ابداع شده به واسطه سادگی اجرا می تواند به سرعت در تمام جهان مورد استفاده قرار بگیرد و این امر یکی از مزایای بزرگ آن محسوب می گردد. Engadget

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: