کد خبر: ۱۰۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 29
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>به تازگی سازمان دارویی ایالات متحده امریکا مجوز استفاده از نخستین تجهیزات قابل کاشت در بدن جهت ترک اعتیاد به مواد مخدر را صادر کرده است تا این محصول در کمتر از یک هفته آینده روانه بازار شود.

به گزارش شفا آنلاین،اعتیاد به مواد مخدر به عنوان یکی از مشکلات بزرگ در تمامی جوامع جهان مطرح است و کشورهای مختلف به دنبال یافتن راهکارهایی برای نجات دادن شهروندان خود از این مشکل بزرگ هستند. در این میان روش های درمانی متعددی در طول چند دهه اخیر توسط کشورهای مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند که هر یک از آنها دارای مزایا و معایب مخصوص به خود بوده اند.

این سیستم درمانی پیشرفته که پروبوفین (Probuphine) نام دارد در حقیقت یک جسم بسیار کوچک در ابعاد نزدیک به یک خلال دندان است که می توان با کاشت آن در بدن فرد معتاد به او در راستای ترک اعتیاد به مواد مخدر کمک کرد.

حال به نظر می رسد که شاهد نسل جدید از روش های ترک اعتیاد خواهیم بود زیرا به تازگی سیستم جدیدی برای ترک کردن اعتیاد به مواد مخدر در ایالات متحده امریکا طراحی شده است که به شکل یک جسم خارجی در بدن کاشته می شود. این سیستم درمانی پیشرفته که پروبوفین (Probuphine) نام دارد در حقیقت یک جسم بسیار کوچک در ابعاد نزدیک به یک خلال دندان است که می توان با کاشت آن در بدن فرد معتاد به او در راستای ترک اعتیاد به مواد مخدر کمک کرد.

به تازگی پروبوفین توانسته است تا آزمون های مرکز دارویی ایالات متحده آمریکا را با موفقیت پشت سر نهاده و مجوز ورود به بازار مصرف به عنوان یک ماده تجاری را دریافت کند. نحوه عملکرد پروبوفین به این ترتیب است که با کاشت آن به تدریج دوز های کنترل شده ای از داروهای مخدر در بدن فرد بیمار آزاد شده و بر اساس برنامه ریزی زمانی معقولی این دوز تا رسیدن به سطح صفر کاهش خواهد یافت.

شایان ذکر است که پروبوفین از سه روز دیگر یعنی روز نخست ماه ژوئن برای پزشکان قابل دسترسی بوده و از روز 21 ژوئن نیز در بازارهای ایالات متحده برای فروش عرضه خواهد شد. Engadget

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: