کد خبر: ۱۰۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 24
شفا آنلاین>سلامت>رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازگفت:ایده ای هست باعنوان یک بیماری و هزاران درمان که با تحقیقات علوم میکروسکوپی به واقعیت نزدیک می شود و مطالعات میکروسکوپی و در راس آن استریولوژی این امکان را برای دانشمندان علوم پزشکی فراهم کرده و شیراز دراین زمینه جایگاه مناسب دارد .

 به گزارش شفا آنلاین، دکتر محمدهادی ایمانیه سه شنبه در دومین همایش ملی مطالعات میکروسکوپی در شیراز اظهار داشت : ریشه این نوع شناخت در مطالعات سلولی نهفته است ، مطالعات سلولی علاوه بر اینکه پزشکان و دانشمندان را به درمان های بالینی نزدیک می کند نوعی معرفت ، انسان شناسی و خدا شناسی را نیز تقویت می کند.
او ادامه داد: اینکه ما به این موضوع پی ببریم که عظمت یک سلول چیست و خداوند چگونه در یک سلول این ویژگی ها را قرار داده است با مطالعات بیشتر سلولی به دست می آید .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: اینکه دانشمندان به این موضوع برسند که یک بیماری می تواند راه های درمان مختلف در افراد مختلف داشته باشد یک ایده جالب و مفید در علوم پزشکی است و پرداختن به آن افق جدید فرا روی دانشمندان می گشاید .
ایمانیه بیان کرد: با اطمینان از اینکه رژیم غذایی روی سلول ها اثر می گذارد ، فست فودها و روغن های اشباع شده روی سلول ها اثر می گذارد و اثر آن ماندگار خواهد بود ، برخی از این آثار برگشت ناپذیر خواهد بود ، مطالعه دراین موارد می تواند در آینده سبک زندگی انسان را تغییر دهد .
وی با بیان اینکه عامل 80 درصد از مرگ و میرها در کشور ناشی از بیمار یهای غیر واگیر است گفت : دیابت ، چاقی ، بیماریهای قلبی ، فشار خون ، بیماری ها ی کلیوی و کبدی از جمله مواردی است که می تواند بر اساس استریولوژی( شاخه ای از علوم ریاضیات و هندسه و شناخت سه بعدی اشیاء و بافت ها) به پاسخ های نوین برا ی درمان دست یابد.
این همایش به مدت سه روز تا ششم خرداد در شیراز ادامه دارد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: