کد خبر: ۱۰۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - 2016May 23
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از فروش 11 هزار میلیارد تومان محصولات از سوی شرکتهای دانش بنیان در سال 93 خبر داد و گفت: معاونت در راستای رتبه صادرات محصولات دانش بنیان خدماتی ارائه می‌دهد که از آن جمله می‌توان به تامین هزینه‌های ثبت پتنت تا 90 درصد اشاره کرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سورنا ستاری در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری در جمع خبرنگاران، انتقال فناوری و تکنولوژی و ایجاد بستر برای این امر را از اهداف برگزاری نمایشگاه اینوتکس نام برد و افزود: ما به عنوان دولت متعهدیم که زیر ساخت‌های لازم برای تبادل فناوری میان شرکت‌های داخلی و خارجی ایجاد کنیم.

وی با تاکید بر این که در پنجمین دوره این نمایشگاه بیش از دو برابر شرکتهای خارجی افزایش یافته است، ادامه داد: این دیدگاه جدیدی است که ما بازار مصرف کالاهای خارجی نیستیم و معتقدیم که باید از بازارهای داخلی صیانت کنیم.

ستاری با تاکید بر این که ایران کشوری با 80 میلیون نفر جمعیت است، اظهار کرد: این درحالیست که بیش از 50 درصد اینترنت یوزرهای خاورمیانه در ایران هستند و حدود 50 میلیون گوشی هوشمند در اختیار مردم است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان این که این آمارها مربوط به بازار ICT ایران می‌شود، اضافه کرد: زمانی که بازارهای بیوتکنولوژی، نانو فناوری و لوازم الکترونیکی مورد بررسی قرار می‌گیرد با بازارهای بزرگی مواجه می‌شویم و اگر به خوبی از این بازارها استفاده شود زمینه مناسبی برای انتقال فناوری خواهد بود.

وی شرط موفقیت در عرصه‌های بین‌المللی در حوزه‌های توسعه فناوری را ایجاد بخش‌های تحقیق و توسعه با طرف‌های خارجی دانست و ادامه داد: این امر نیز در دستور کار معاونت علمی قرار دارد و ما در تبادلات بین‌المللی بر همکاری‌های بیشتر در حوزه‌های فناوری تمرکز داریم.

ستاری در خصوص صادرات محصولات دانش بنیان با تاکید بر این که صادرات محصولات دانش بنیان با صادرات محصولات عادی متفاوت است، خاطرنشان کرد: برای استاندارد محصولات دانش بنیان باید استانداردهای لازم را تدوین کنیم و یا در حوزه‌هایی چون تجهیزات پزشکی، اقدام به کارآزمایی‌های بالینی شود که خوشبختانه در این زمینه حرکت‌هایی آغاز شده است.

رییس بنیاد ملی نخبگان، ثبت پتنت را از جمله اقدامات معاونت علمی برای توسعه صادرات فناوری نام برد و گفت:‌ در این راستا 90 درصد هزینه‌های ثبت اختراع از سوی معاونت علمی تامین می‌شود. علاوه بر آن شرکتهای دانش بنیان را در جهت هدایت فعالیتهای خود به سمت توسعه صادرات ترغیب می‌کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور، توسعه صادرات را نیازمند اکوسیستم خاصی دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس آمار فروش شرکتها بنا بر، اظهارنامه‌های آنها در سال 93، حدود 11 هزار میلیارد تومان فروش محصولات دانش بنیان داشتیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: