کد خبر: ۱۰۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 20
رئیس کل سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران، در نشست نمایندگان و سازمان های پرستاری دنیا در ژنو، شرکت کرد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر علی محمد آدابی برای حضور در نشست نمایندگان و سازمان های پرستاری دنیا، به ژنو سفر کرد.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران به نمایندگی از جامعه پرستاری کشور، در این نشست حضور یافت و دیدارها و گفتگوهایی با مدیران پرستاری داشت.

گفتگو و رایزنی با نمایندگان سازمان های پرستاری دنیا

نشست نمایندگان انجمن ها و سازمان های پرستاری دنیا با حضور دکتر علی محمد آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران، در ژنو برگزار شد.

در ابتدای این نشست خانم «فرانسیس هیوز» مدیر اجرایی ICN و نماینده کشور اسپانیا در خصوص کنفرانس پرستاری بین المللی ۲۰۱۷ توضیحاتی ارائه داد.

در ادامه آقای «جیم کمپل» مدیر منابع سازمان بهداشت جهانی در خصوص بکارگیری نیرو در بخش بهداشت و درمان و رشد اقتصادی سخنرانی کرد.

همچنین، در این پایان این نشست پیشنهاداتی از طرف دکتر علی محمد آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، پیرامون سرمایه گذاری در بخش بهداشت و جامعه ارائه گردید.

بنابر این گزارش، یکی دیگر از پیشنهادات دکتر آدابی که مورد توجه حاضران و نمایندگان پرستاری کشورهای دنیا در این نشست قرار گرفت، سرمایه گذاری منابع انسانی و توسعه پایدار در حوزه سلامت برای نیروی کار در سال ۲۰۳۰ بود.

در ادامه رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران، نشست های جداگانه ای با نمایندگان برخی کشورها جهت پیشبرد اهداف سازمان ها و انجمن ها برگزار و نتایج قابل قبولی حاصل شد.

چالش ها و آینده پرستاری در دنیا مورد بررسی قرار گرفت

در دومین روز از نشست های نمایندگان انجمن ها و سازمان های پرستاری دنیا در ژنو، پیرامون مسائل و مشکلات روز پرستاری، گفتگو و تبادل نظر شد.

در این نشست ها، بحث ها و تبادل نظر در خصوص ارتباطات جوامع پرستاری در مناطق مختلف جهان انجام گردید، و در ادامه استراتژی سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای قوی تر شدن پرستاری به مشورت گذاشته شد.

بر اساس این گزارش، در این سلسله نشست ها و گفتگوها، صحبت ها و نظرات لازم از طرف سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران اعلام و تبادل نظر مربوطه انجام شد.

جلسه بعدظهر این نشست در خصوص آینده پرستاری و چالش ها و راهکارهای مربوطه و تاثیرات قدرتمند شدن انجمن ها است که قرار است دکتر آدابی نیز در این خصوص، نظرات و مواضع سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران را مطرح کنند.

آدابی با مدیر اجرایی CGFNS دیدار و گفتگو کرد

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ایران در حاشیه نشست ژنو، با «فرانکلین شافر» مدیر اجرایی CGFNS در مورد ایجاد مرکز آزمون CGFNS در کشورمان، بحث و تبادل نظر کرد.

در این دیدار، دکتر علی محمد آدابی برخی مشکلات پرستاران کشورمان در خصوص برگزاری این آزمون در خارج از ایران را مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این گزارش، مدیر اجرایی CGFNS، پرستاران ایران را از باهوش ترین پرستاران دنیا نام برده و قول مساعد برای ایجاد مرکز آزمون CGFNS در سازمان نظام پرستاری جمهوری اسلامی ایران را داده است.

وی افزود: در آینده نزدیک گفتگوهای لازم جهت ایجاد این مرکز آزمون در یکی از کشورهای مدنظر  دنبال خواهد شد.

نماد تعالی توأم «پرستاری و پزشكی» بين المللي شد

نماد تعالی توام «پرستاری و پزشکی»، مورد اقبال شورای بین المللی پرستاری قرار گرفت.

دكتر علي محمد آدابي در حاشيه همايش بين المللي پرستاران در ژنو طی نشست صميمانه ای كه با سركار خانم شاميان رئيس كل شوراي بين المللي پرستاري و معاونين وی برگزار كرد بيش از يك ساعت به تشريح نماد تعالي توأم پزشكي و پرستاري در راستاي ارتقاي پرستاري همگام با پزشكي پرداخت كه مورد اقبال فوق العاده شورای بین المللی پرستاری قرار گرفت.

همچنين در نشست هاي متعدد و جداگانه با نمايندگان كشورهاي عضو ابعاد اين نماد متعالي براي آنان تشريح و مورد قبول واقع شد.

در پایان این نشست، خانم شاميان و همكاران به نشانه تأييد نماد تعالي پرستاري و پزشكي با نماد مزبور عكس دسته جمعی گرفتند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: