کد خبر: ۱۰۸۷۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 19
شفا آنلاین>اجتماعی>حوادث پزشکی> دو شرکت IBM و ACS قصد دارند از واتسون برای داده‌کاوی اطلاعات پزشکی استفاده کنند. آنها با این کار به دنبال ارائه روش‌های درمانی شخصی برای بیماران هستند.
به گزارش شفا آنلاین،   ابرکامپیوترها امروزه کارهای مختلفی را انجام می‌دهند، اما یافته‌های اخیر محققان شرکت IBM نشان می‌دهد که می‌توان از این سیستم‌های هوشمند علیه سرطان استفاده کرد. قرار است از سیستم واتسون IBM برای داده‌کاوی و از اطلاعات بدست آمده برای کمک به پزشکان استفاده کرد. این داده‌ها برای ایجاد روش‌های درمان شخصی مناسب هستند.

       IBM و انجمن سرطان آمریکا قرار است از محاسبات شناختی برای کمک به بیماران سرطانی استفاده کنند. واتسون قادر است سایت‌های مختلف را بررسی کرده و اطلاعات ارزشمندی درباره سرطان جمع‌آوری کند و از آن برای ارائه روش درمان شخصی برای هر بیمار استفاده کند.

       واتسون قرار است بیش از 14 هزار صفحه اینترنتی و همچنین بیش از 70 موضوع مختلف را در مورد سرطان بررسی کند. واتسون همچنین در نشست‌های ملی سرطان ACS شرکت کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را از بحث‌های مطرح شده در این نشست، جمع‌آوری می‌کند. IBM و ACS قصد دارند تا از این راهبرد واتسون برای ارائه پیشنهادهای درمانی در بخش سرطان به پزشکان استفاده کنند.

       در حال حاضر 16 موسسه سرطان مختلف با واتسون در این حوزه کار کرده تا به پزشکان در ارائه خدمت پزشکی شخصی کمک کنند. پزشکان در مدرسه پزشکی بایلور از واستون برای تولید فرضیه استفاده می‌کنند. در کلینیک مایو، واتسون به پزشکان کمک می‌کند تا اطلاعات آزمون‌های بالینی در بیماران مورد بررسی قرار گیرد.

       با توسعه این فناوری، پزشکان می‌توانند نیازهای بیمار را در مورد سرطان‌های مختلف شناسایی کنند و در نهایت روش‌های درمانی هوشمندانه و هدفمندانه‌تری را ارائه کنند. IBM و ACS قصد دارند تا از واتسون برای تشخیص زبان‌ها و تحلیل آنها استفاده کنند. سالانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به سرطان مبتلا می‌شوند که این ابرکامپیوتر می‌تواند پیشنهادهای درمانی بهتری برای آنها داشته باشد.سپید
NCBI
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: