کد خبر: ۱۰۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 18
شفا آنلاین>سلامت>حوادث پزشکی>براساس یک مطالعه جدید، آمریکایی‌ها درمجموع بین سال‌های۲۰۰۰ تا ۲۰۱۰ کمتر دچار سکته مغزی شده‌اند؛ درحالی‌که این میزان در میان بزرگسالان جوان و سیاه‌پوستان، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش یافته است.
به گزارش شفا آنلاین،  به گفته محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، میزان بستری در بیمارستان برای سکته مغزی، 4/18 درصد در طول این دهه کاهش داشته است. بااین‌وجود در برخی گروه‌ها، افزایش بستری دیده می‌شود و بار سکته مغزی به سمت جوانان منتقل شده است. برای مثال میزان بستری در افراد بالای ۶۵ سال، ۵۰ درصد کاهش یافته؛ اما در گروه ۲۴ تا ۶۴ سال، افزایش داشته است.

همچنین آمار این بستری‌ها با توجه به نژاد متفاوت بوده و در بین سیاه‌پوستان حدود ۱۴ درصد بالا رفته است. از جمله کارهایی که می‌توان برای پیشگیری از این بیماری انجام داد، داشتن سبک زندگی سالم است که تا ۸۰ درصد از سکته‌های مغزی جلوگیری می‌کند. پژوهشگران می‌گویند که به احتمال زیاد کنترل فشار خون، قند خون و کلسترول، علت کاهش این بیماری در میان افراد مسن است. دلیل روشنی برای بالا بودن این آمار برای جوانان وجود ندارد؛ ولی اطلاع بیشتر از نشانه‌های سکته مغزی می‌تواند علت آن باشد.

 آنان آگاهی زیادی نسبت به عوامل خطر این بیماری پیدا کرده‌اند و بیشتر به دنبال کمک می‌روند. افزایش این آمار در سیاه‌پوستان تا حد زیادی ناشی از نبود دسترسی به مراقبت‌های درمانی است. احتمالا سبک زندگی سالم‌تر مسئول کاهش سکته در افراد مسن است (۲۸ درصد کاهش در گروه ۶۵ تا ۸۴ سال و ۲۲ درصد در افراد ۸۵ سال به بالا). پژوهشگران دریافتند که میزان بستری برای سکته مغزی، در سفیدپوستان ۱۲ درصد و در اشخاص لاتین‌تبار حدود ۲۲ درصد کاهش داشته است؛ اما در میان سیاه‌پوستان، 7/13 درصد افزایش یافته است. درمجموع کاهش شدیدتری در زنان نسبت به مردان وجود داشت (۲۲ درصد در برابر ۱۸ درصد).سپید
HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: