کد خبر: ۱۰۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 17
شفا آنلاین>سلامت>رئیس کارگروه تشخیص صلاحیت و ارزیابی شرکت های دانش بنیان گفت:مجوز ورود موقت کالا برای شرکت های دانش بنیان برای رفع مشکل تعاملات کالایی این شرکت ها با خارج از کشور در نظر گرفته شده است.

 به گزارش شفا آنلاین،سیدمحمد صاحب کار خراسانی روز گذشته در مراسم هم اندیشی روسای پارک های علم و فناوری و مراکز رشد کشور افزود: یکی از مشکلات اصلی که شرکت های دانش بنیان دارند تعاملات کالایی آنها با خارج از کشور است، به دلیل اینکه بسیار مهم است که شرکت های دانش بنیان به نحو مناسبی کالاهای خود را صادر و وارد کنند راهکارهایی باید در این زمینه ارائه می شد.
وی ادامه داد: در قانون شرکت های دانش بنیان یکسری معافیت گمرکی در نظر گرفته شده که این معافیت ها با همکاری سازمان گمرک جمهوری اسلامی صورت گرفته شده است.
وی گفت: یک دسته از این معافیت ها برای شرکت های دانش بنیانی که می خواهند تجهیزات راه اندازی خط تولید و ماشین آلات از خارج کشور وارد کنند. همچنین ورود مواد اولیه برای تحقیق و توسعه و ورود نمونه اولیه برای مهندسی معکوس از مواردی است که برای شرکت های دانش بنیان معافیت گمرکی برای آنها اعمال می شود.
صاحبکار بیان کرد: قرار گرفتن شرکت های دانش بنیان در مسیر سبز گمرکی از دیگر تعاملات کارگروه تشکیل صلاحیت شرکت های دانش بنیان با سازمان گمرک است که در این تعامل دیده شده ارزیابی محصولات وارداتی شرکت های دانش بنیان به کشور به لحاظ سرعت کاهش یابد.
وی یادآور شد: براساس تفاهمنامه هایی که با سازمان گمرک جمهوری اسلامی داشته ایم همه شرکت های دانش بنیان در مسیر سبز گمرک قرار می گیرند، افزود: اگر شرکتی نمونه ای را از خارج از کشور خریداری کند و در کشور آن را تبدیل به کالا نماید نباید از آن تعرفه گمرکی گرفته شود یعنی باید بدون تعرفه گمرکی ورود یک کالا به کشور انجام شود و سپس این کالا تبدیل به محصول شده و به کشورهای دیگر صادر شود که به این امر ورود موقت گفته می شود، این امر برای بخشی از حوزه های صنعتی فعال بوده که اکنون این موضوع برای تمام شرکت های دانش بنیان فعال شده است.
وی ادامه داد: این تعرفه برای شرکت های دانش بنیان که ماهیت صادراتی دارند مهم است تا کالایی را بدون تعرفه به کشور وارد کنند و به محصول تبدیل نمایند و در یک مدت زمانی آن را به کشور دیگر صادر کنند.
صاحبکار خراسانی درخصوص معافیت گمرکی شرکت های دانش بنیان گفت: تاکنون 60 شرکت دانش بنیان از معافیت گمرکی بهره مند شده اند، و همچنین تاکنون 400 شرکت در انتظار احراز صلاحیت برای دانش بنیان شدن هستند که این تعداد از پنج هزار شرکتی است که تاکنون مورد ارزیابی قرار گرفته اند.
وی گفت: در حال حاضر دو هزار و 350 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد.
صاحبکار خراسانی در زمینه معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان یادآور شد: در سال 92، 50 شرکت دانش بنیان، در سال 93، هزار و 300 شرکت دانش بنیان از معافیت مالیاتی بهره مند شدند و برای سال مالی 94 نیز شرکت ها باید اظهارنامه مالیاتی خود را تا آخر تیرماه ارائه کنند و در آن صورت تعداد معافیت مالیاتی شرکت ها برای سال مالی 94 مشخص خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: