کد خبر: ۱۰۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 16
شفاآنلاین>سلامت>سازمان جهانی بهداشت (WHO) می‌گوید که در ماه جاری میلادی، پاکستان می‌تواند شاهد ریشه‌کن شدن ویروس فلج اطفال باشد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر "مایکل تیرن" نماینده این سازمان در پاکستان گفته است که در سال جاری میلادی فقط چند مورد ابتلا به این بیماری در این کشور و کشور همسایه افغانستان، گزارش شده است.

مقامات سازمان جهانی بهداشت برنامه واکسیناسیون گسترده‌ای را در این دو کشور آغاز کرده‌اند. این مقامات و امدادگران امیدوارند طی سه روز آینده میلیون‌ها کودک را در این دو کشور واکسینه کنند.

ویروس فلج اطفال غیرقابل درمان است و در صورت ابتلا، باعث فلج موقت یا دائمی بیمار شده و حتی در مواردی می‌تواند مرگبار باشد.

به گزارش بی‌بی‌سی‌، با این حال هنوز امنیت امدادگران و ماموران واکسیناسیون یکی از نگرانی‌های مقامات است. پیش‌تر تعدادی از امدادگران به ویژه در پاکستان مورد حمله افراد مسلح قرار گرفته و کشته یا مجروح شده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها در سال گذشته میلادی 74 مورد ابتلا به این بیماری در جهان گزارش شد؛ این آمار در سال جاری میلادی تا کنون 10 مورد بوده است.

همین گزارش‌ها حاکیست که تمامی موارد ابتلا به بیماری فلج اطفال در افغانستان و پاکستان بوده است. در دست‌کم یک سال گذشته موردی از این بیماری در آفریقا گزارش نشده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: