کد خبر: ۱۰۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۵ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 14
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>در مراسمی از دکتر غلامحسین امیرحکیمی بنیان گذار رشته غدد کودکان در ایران و جمعی از استادان پیشکسوت رشته کودکان در شیراز تجلیل شد.
به گزارش شفا آنلاین، معاون تحقیقات و فناوری وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این مراسم گفت: مرگ و میر کودکان در کشوربه شدت کاهش پیدا کرده است و آنچه در حال حاضر مهم است، بیماریهای خود ایمنی و ژنتیک است که برنامه های ویژه تحقیقاتی در این زمینه در کشور درحال انجام است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیرازکه فوق تخصص گوارش کودکان و از شاگردان دکتر امیر حکیمی است نیز گفت : دکتر امیر حکیمی نخستین فردی است که رشته غدد کودکان را در ایران راه اندازی کرد و بیشتر افرادی که در حال حاضر در این رشته فعالیت می کنند شاگرد این استاد بوده اند.
دکتر محمد هادی ایمانیه افزود : دکتر امیر حکیمی علاوه بر علمی که به دانشجویان ارایه می کند با رفتار خود درس بزرگتر توجه و احترام به بیمار را به افراد می آموزد.
وی با اشاره به اینکه دکتر امیر حکیمی در برخورد با بیمار ، شیوه معاینه و دقت در تشخیص بیماریها الگو است افزود: استادان جوان با بهره گیری از علم و به ویژه اخلاق این استادان بزرگ باید برای گسترش دانش و اخلاق گام بردارند.
دکترامیر حکیمی نیز گفت : همه استادان در طول دوره فعالیت خود شاگردان زیادی را تربیت می کنند که اگر تنها یک یا 2 نفر از آنها با روحیه انسان دوستی و اخلاق واقعی پرورش یابند برای فرد تعلیم دهنده کافیست.
بنیان گذار رشته غدد درایران با اشاره به فعالیتهای خود در سالهای گذشته گفت : در صورتیکه قرار باشد دوباره راه زندگیم را انتخاب کنم مسلما همین مسیر را ادامه خواهم داد.
همزمان با روز گرامیداشت استاد امیرحکیمی بخش غدد بیمارستان نمازی شیراز نیز به نام این استاد نامگذاری شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: