کد خبر: ۱۰۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>رییس انجمن پزشکان عمومی ایران گفت: انجمن پزشکان عمومی مراحل نهایی عضویت در سازمان جهانی پزشک خانواده را می‌گذرانند.
به گزارش شفا آنلاین،عباس کامیاب رییس انجمن پزشکان عمومی کشور در حاشیه ششمین همایش علمی فصلی و چهارمین گردهمایی جامع سالانه انجمن پزشکان عمومی در جمع خبرنگاران ضمن تأکید بر لزوم توجه به مهارت و رتبه پزشکان عمومی گفت: اقدامات انجمن پزشکان عمومی در راستای تحقق شعار سازمان بهداشت جهانی مبنی بر غلبه به دیابت، اعتمادسازی بین پزشکان عمومی است.
کامیاب در خصوص نقش پزشک خانواده در نظام سلامت گفت: پزشک خانواده بحث اصلی در نظام سلامت و مورد تأیید در برنامه‌های دولت است که باید همسو با سیاست‌های تدوین شده در نظام سلامت باشد.
وی تأکید کرد: طب عمومی با حاکمیت و مردم مثلثی را تشکیل می‌دهد که نقطه تلاقی آن پزشک خانواده است و موجب افزایش سواد مردم در سلامت و کنترل هزینه‌ها می‌شود.
رییس انجمن پزشکان عمومی ایران با بیان اینکه تفکرهای سنتی باید متحول شود عنوان کرد: اگر انجمن پزشکان عمومی به دنبال تحول نباشد متهم به شکست می‌شود .
وی ادامه داد:  انجمن پزشکان عمومی ایران مراحل نهایی عضویت در سازمان جهانی پزشک خانواده را می‌گذرانند.
کامیاب با بیان اینکه عده‌ای گرایش های تخصصی را تهدیدی برای جامعه پزشکی می‌بینند گفت: اگر چهارچوب عملیاتی برای پزشک عمومی تعیین شود مسائل این چنینی به وجود نمی‌آید.
وی تأکید کرد: 80 هزار پزشک عمومی مشغول به کار هستند که حدود نیمی از آنها در حوزه تخصصی خود کار نمی‌کنند باید به فکر بازگشت این جمعیت به عرصه بهداشت کشور و تضمین شغلی آنها باشیم.
کامیاب در پایان گفت: بحث کنترل دیابت و سازمان‌دهی آن بدون مداخله پزشکان عمومی محقق نمی‌شود بنابراین باید جلوی محدودیت‌های طب عمومی گرفته شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: