کد خبر: ۱۰۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 11
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه ساختمان جدید سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان را افتتاح کرد.

 به گزارش شفا آنلاین، سازمان مرکزی دانشگاه با هفت هزار و 500 متر مربع در سه طبقه احداث شده است.
برای ساخت این ساختمان 100 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و دو سال و نیم زمان برده است.
سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شامل حوزه ریاست و معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی دانشگاه پیش از این در بلوار جمهوری چهارراه شفا واقع شده بود که اکنون به پردیس دانشگاه واقع در ابتدای جاده هفت باغ منتقل شده است.
عملیات اجرایی ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی نیز روز چهارشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان آغاز شد.
ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی در 17 هزار متر مربع و سه طبقه با اعتبار 400 میلیارد ریال احداث می شود.
این ساختمان قرار است تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.
وزیر بهداشت از بخش های مختلف مرکز تحقیقات علوم اعصاب کرمان نیز بازدید کرد و در جریان اقدامات این مرکز قرار گرفت.
مرکز تحقیقات علوم اعصاب کرمان سال 74 به منظور گسترش پژوهش و ارائه راه حل در امور بهداشتی - درمانی بیماری های مغز و اعصاب پایه گذاری شد و این مرکز از سال 80 دارای ردیف بودجه مستقل است.
زمینه های فعالیت این مرکز نورو فیزیولوژی، نورو فارماکولوژی، نورو پاتولوژی، مولکولار نوروساینس، اعتیاد به مواد مخدر، علوم رفتاری، کشت سلولی و بیماری های مغز و اعصاب است.
نشست روسای دانشگاه های علوم پزشکی استان و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمان روز چهارشنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این نشست گفت: کارهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان استان کرمان انجام شده و در حال انجام است و استاندار کرمان در این زمینه حمایت های خوبی را داشته است.
سید حسن هاشمی از تکمیل و ساخت پایگاه، مرکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در مناطق محروم کشور خبر داد و افزود: هر تعداد پایگاه بهداشتی، مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت در مناطق محروم همانند استان سیستان و بلوچستان، بم و جیرفت که نیاز به ساخت یا تکمیل است کمک می کنیم که راه اندازی شوند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست گفت: خوشبختانه همدلی خوبی میان دانشگاه های علوم پزشکی جنوب شرق کشور وجود دارد.
علی اکبر حقدوست افزود: در حال حاضر 92 هزار متر مربع ساخت و ساز در حوزه های آموزش، پژوهش و درمان در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در حال انجام است که 32 هزار متر مربع در پردیس این دانشگاه در حال ساخت است.
وی تصریح کرد: ما برای این ساخت و سازها خلق ثروت کردیم و نقشه جامعی برای این ساخت و سازها تدوین شده است.
وی با بیان اینکه سند درمان استان کرمان تدوین شده است گفت: یکهزار و 100 تخت بیمارستانی در شهر کرمان در حال ساخت است که عمده این تخت ها توسط بخش خصوصی در حال احداث است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: چندین کلینیک ویژه با کمک دادگستری و هلال احمر در سطح شهر کرمان راه اندازی شده و قرار است بزودی با همکاری بهزیستی استان کلینیک دیگری نیز راه اندازی شود.
وی گفت: در این چند سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در سطح دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفته است.
رئیس جمهوری و هیات همراه روز سه شنبه در بیست و هفتمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید میهمان مردم استان کرمان شدند.
سفر دو روزه رئیس جمهوری به دیار کریمان امروز (چهارشنبه) با حضور در شورای اداری استان و نشست خبری به پایان رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: