کد خبر: ۱۰۷۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>قائم مقام وزير بهداشت در امور بين الملل از تشكيل ستاد جذب سرمايه گذاري خارجي در وزارت بهداشت و ساخت 24 بيمارستان با سرمايه خارجي در كشور خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین، علي اسدي لاري، روز سه شنبه در نشست خبري اولين همايش توسعه سرمايه گذاري خارجي در حوزه سلامت در وزارت بهداشت افزود: بعد از طرح تحول سلامت، رضايتمندي مردم از خدمات بيمارستاني افزايش يافته اما در عين حال تراكم جمعيت و مراجعه در بيمارستانهاي دولتي افزايش يافته است و كمبود تخت بيمارستاني بيشتر خودنمايي مي كند.
وي گفت: براي ارائه خدمات درماني مناسب به مردم حداقل بايد 100 هزار تخت بيمارستاني جديد در كشور اضافه شود و براي اين كار استفاده از سرمايه گذاري خارجي نيز يكي از روشهاي مورد نظر وزارت بهداشت است.
لاري افزود: براي توسعه اين نوع سرمايه گذاري به دستور وزير بهداشت ستاد سرمايه گذاري خارجي با مسئوليت داوود دانش جعفري، مشاور عالي وزير بهداشت در امور اقتصادي و با حضور معاونان درمان، توسعه و غذا و داروي وزارت بهداشت و سه عضو حقيقي تشكيل شده است و جذب سرمايه خارجي در حوزه هاي مختلف به خصوص بيمارستان سازي را در دستور كار دارد.
قائم مقام وزير بهداشت در امور بين الملل گفت: تاكنون با شركتهاي خارجي مذاكرات اوليه براي ساخت 20 هزار تخت بيمارستاني در قالب 24 بيمارستان انجام شده است كه ايجاد يك بيمارستان هزار و 200 تخت خوابي در بيمارستان قلب شهيد رجايي تهران با سرمايه گذاري شركت سامسونگ كره جنوبي يكي از اين پروژه هاست.
وي افزود: تفاهمنامه اوليه ساخت اين بيمارستان بين شركت كره اي و بيمارستان شهيد رجايي امضا شده است، نقشه هاي متعددي از سوي اين شركت كه يك شركت بيماستان ساز در كره جنوبي هم هست، ارائه شده است و قرار است به زودي قرارداد ساخت اين بيمارستان نهايي شود.
قائم مقام وزير بهداشت در امور بين الملل ادامه داد: پروژه بيمارستان المهدي در در محوطه بيمارستان امام خميني(ره) تهران نيز پروژه ديگري است كه قرار است با سرمايه گذاري خارجي تكميل شود، اين پروژه به وسيله يك خير پيشرفت زيادي داشته است اما هنوز نيمه تمام مانده است.
لاري درباره سرمايه گذاري در حوزه گردشگري سلامت نيز گفت: اين موضوع نيز مورد تاكيد رئيس جمهوري و وزير بهداشت است و تاكنون به 50 بيمارستان داخلي مجوز پذيرش بيمار خارجي داده شده است.
وي افزود: توسعه گردشگري سلامت يكي از برنامه هاي دولت از سالهاي گذشته است كه متاسفانه هنوز ساماندهي مناسبي ندارد و حتي نظام ثبت بيماران خارجي را نداشته ايم كه اولين قدم قرار است از امسال نظام ثبت بيماران خارجي در كشور اجرا شود.
لاري ادامه داد: براي ارائه خدمات به بيماران خارجي تعرفه هاي جداگانه اي تصويب خواهد شد.
فرهاد رضوان، دبير همايش توسعه سرمايه گذاري خارجي نيز در اين نشست گفت: 75 شركت خارجي در اين همايش كه روزهاي شنبه و يكشنبه 25 و 26 ارديبهشت برگزار مي شود، شركت دارند و البته تعدادي شركت بزرگ داخلي نيز در همايش شركت مي كند.
وي افزود: در اين همايش 5 پنل تخصصي درباره بيمارستان سازي، سرمايه گذاري در ايجاد مراكز تصويربرداري و دارو برگزار مي شود.
وي گفت: شركتهاي مختلفي از كشورهاي دنيا در اين همايش حضور دارند اما حضور شركتهايي از كشورهاي كره جنوبي، ايتاليا و ژاپن در اين همايش بررنگ تر است.
به گفته رضوي، هم اكنون حدود 96 هزار تخت بيمارستاني در كشور داريم كه تعداد زيادي از آنها با عمر بالاي 40 سال فرسوده محسوب مي شود و براي رسيدن به حداقل استاندارد مورد نظر وزارت بهداشت بايد حداقل 100 هزار تخت بيمارستاني به مجموعه تختهاي بيمارستاني كشور اضافه شود.
همايش توسعه سرمايه گذاري خارجي در حوزه سلامت روزهاي 25 و 26 ارديبهشت در تهران برگزار مي شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: