کد خبر: ۱۰۷۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در دیدار سفیر و مشاور ارشد وزیر سرمایه گذاری و نوآوری سوئد؛ مدیریت خدمات درمانی، توریسم سلامت و داروسازی را از مهمترین زمینه‌های همکاری دوجانبه با کشور سوئد برشمرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدتقی نوربخش در این دیدار با اشاره به سابقه ٦٠ ساله فعالیت سازمان تأمین اجتماعی در ایران، گفت: در حال حاضر ٤١ میلیون نفر در ایران تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و خدمات متنوع بیمه ای و درمانی این سازمان به بیش از نیمی از جمعیت کشور ارائه می‌شود.

نوربخش در ادامه به معرفی خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی پرداخت و اظهار کرد: خدمات درمانی سازمان تأمین اجتماعی به دو روش مستقیم و غیرمستقیم به جامعه تحت پوشش ارائه می‌شود. درمان مستقیم سازمان تأمین اجتماعی از طریق ٣٥٠ بیمارستان و مرکز درمانی به صورت رایگان به بیمه شدگان ارائه می‌شود و در درمان غیر مستقیم نیز بیمه شدگان خدمات درمانی مورد نیاز خود را از حدود ٤٠ هزار مرکز درمانی طرف قرارداد دریافت می‌کنند.

وی افزود: نظام تأمین اجتماعی در ایران بر اساس سیستم مزایای تعریف شده (Defined benefit) طراحی شده است و می‌دانیم که در کشور سوئد به دلیل وجود سطح قابل قبولی از نظام رفاه عمومی برای همه مردم نظام بیمه‌ای بر اساس سیستم مشارکت تعریف شده (Defined contribution)طراحی شده است.

نوربخش ادامه داد: در سیستم مزایای تعریف شده که در کشور ما برقرار است، سازمان تأمین اجتماعی برای فراهم شدن امکان ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش اقدام به انجام سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی می‌کند و سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر با ١٠ هلدینگ اقتصادی در عرصه‌های مختلف اقتصادی به فعالیت می‌پردازد.

نوربخش از آمادگی سازمان تأمین اجتماعی برای همکاری و استفاده از تجربیات کشور سوئد در زمینه مدیریت خدمات درمانی تأکید کرد و گفت: در حال حاضر برای ایجاد نظام ارجاع در کشور در حال تلاش هستیم و اقداماتی نیز در استان‌های مازندران و فارس در این زمینه صورت گرفته است و در این رابطه می‌توانیم از تجربیات کشور سوئد استفاده کنیم.

وی صدور کارت هوشمند سلامت را از دیگر زمینه‌های مناسب برای همکاری با کشور سوئد برشمرد و گفت: در سازمان تأمین اجتماعی با همکاری شرکت رایتل که متعلق به این سازمان است، اقداماتی برای استفاده از کارت هوشمند سلامت انجام شده است و با توجه به تجارب خوبی که در کشور سوئد در این رابطه موجود است، می‌توانیم همکاری مناسبی داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اشتغال حدود ٤٠ هزار نفر کادر درمانی در واحدهای درمانی سازمان تأمین اجتماعی، گفت: نزدیک به ٨ هزار پزشک در مراکز درمانی تأمین اجتماعی مشغول به کار هستند که برای آموزش و ارتقاء توانایی تخصصی همکاران بخش درمان سازمان نیز می‌توانیم از توان و تخصص بالای پزشکی در سوئد استفاده کنیم.

نوربخش با اشاره به اینکه بزرگترین شرکت‌های تولید کننده دارو در ایران متعلق به سازمان تأمین اجتماعی هستند، گفت: همکاری با شرکت‌های سوئدی برای انتقال فن‌آوری می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به شکل گیری و فعالیت هلدینگ گردشگری در سازمان تأمین اجتماعی گفت: با همکاری کشور سوئد می‌توانیم قطب منطقه‌ای خدمات توریسم سلامت را در ایران ایجاد کنیم و سازمان تأمین اجتماعی با توجه به در اختیار داشتن تمامی اجزای این صنعت شامل مراکز درمانی مجهز، هتل‌های هما و شرکت‌های معتبر حمل و نقل ریلی و هوایی می‌تواند در این رابطه اقدامات مناسبی را به انجام برساند.

استفان نورن، سفیر و مشاور ارشد وزیر سرمایه گذاری و نوآوری سوئد نیز در این دیدار گفت: سازمان تأمین اجتماعی نقش بسیار مهمی در ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به بیمه شدگان ایرانی دارد.

وی هدف سفر خود به ایران را آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت‌ها و شناسایی زمینه‌های همکاری بین ایران و سوئد بویژه در بخش درمان عنوان کرد.

استفان نورن افزود: با توجه به اینکه وزیر بهداشت و رفاه سوئد بزودی به ایران سفر می‌کند، این ملاقات مقدمه‌ای برای آشنایی و معرفی پتانسیل سازمان تأمین اجتماعی برای همکاری با بخش بهداشت و رفاه کشور سوئد است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی ادامه داد: در ارتباط با سازمان تأمین اجتماعی می‌توانیم در حوزه‌های مختلفی از جمله پیاده سازی سیستم ارجاع، دوره‌های آموزشی تکمیلی کوتاه مدت و بلند مدت برای پزشکان و سایر کادر درمانی به همکاری بپردازیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: