کد خبر: ۱۰۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 10
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>دبير بخش ارتوپدي چهلمين كنگره جامعه جراحان ايران با تاكيد بر اينكه خطاهاي پزشكي بخشي از عملكرد تفكيك ناپذير پزشكي و اجتناب ناپذير است، گفت: نگاه غيركارشناسانه به اين مساله سبب كاهش اعتماد عمومي نسبت به جامعه پزشكي مي شود.
به گزارش شفا آنلاین،دكتر ذبيح الله حسن زاده در حاشيه چهلمين كنگره جامعه جراحان ايران اظهار كرد: توجه به خطاهاي پزشكي بايد بدون تلاش براي رسانه اي كردن اين مساله و با نگاه كارشناسانه صورت گيرد؛ چراكه ديدگاه غيركارشناسانه علاوه بر كاهش اعتماد عمومي نسبت به جامعه پزشكي، به حوزه توريسم درماني ايران كه قطب درماني منطقه است، لطمه مي زند.
وي افزود: درحال حاضر بيماران زيادي از كشورهاي شمالي ايران مانند تاجيكستان، گرجستان و آذربايجان و همچنين ساير كشورهاي همسايه و كشورهاي عربي منطقه براي درمان به ايران مراجعه مي كنند و رسانه اي كردن غيركارشناسانه اين مساله به جايگاه پزشكي ايران در جهان و منطقه آسيب وارد مي كند.
حسن زاده اظهار كرد: اما نگاه سيستماتيك به مشكل خطاهاي پزشكي در دنيا توانسته آن را به حداقل برساند و ما نيز بايد تلاش كنيم با سيستماتيك كردن ديدگاه ها و افزايش تكنولوژي ها، آموزش ها و انتقال تجربيات ميزان خطاها را به حداقل برسانيم.
وي با يادآوري اجتناب ناپذير بودن خطاهاي پزشكي افزود: در كشورهاي پيشرفته نزديك به 40 تا 50 هزار نفر سالانه به دليل خطاهاي پزشكي مي ميرند. همچنين در كشور آمريكا سومين علت مرگ و مير پس از بيماري هاي قلبي و سرطان ها، خطاهاي پزشكي هستند.
دبير بخش ارتوپدي كنگره جامعه جراحان ايران اظهار كرد: در كنگره ارتوپدي امسال بيش از 50 سخنران برجسته دعوت شده اند كه مي توانند تجربيات ارزشمند خود را به جوان ترهاي اين حوزه منتقل كنند؛ اين مساله مي تواند به كاهش خطاها در حوزه تشخيص و درمان كمك كند تا مردم بتوانند شاهد خدمات بهتر در حوزه درمان و پيشگيري باشند.
چهلمين كنگره جامعه جراحان ايران از 20 تا 23 ارديبهشت ماه در مركز همايش هاي رازي در حال برگزاري است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: