کد خبر: ۱۰۷۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 07
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان سازمان تامين اجتماعي گفت: تلاش مي كنيم از طريق برگزاري آزمون، كمبود نيروي مامايي در مراكز درماني سازمان تامين اجتماعي رفع شود.

به گزارش شفا آنلاین، محمدعلي همتي در مراسم بزرگداشت روز جهاني ماما(16 ارديبهشت) افزود: از طريق اين آزمون، تعداد قابل توجهي از نيروي مامايي در سازمان استخدام مي‌شود تا كمبود اين نيرو در سازمان جبران شود.
وي اظهار داشت: بر اساس تصويب شوراي عالي بيمه در بهمن سال گذشته و ابلاغ آن به سازمان، مقرر شد، طرح پوشش بيمه خدمات مامايي، در سه استان گلستان، اردبيل و اصفهان به صورت پايلوت به اجرا درآيد.
معاون درمان سازمان تامين اجتماعي تصريح كرد: عمليات اين طرح كه فرم‌ هاي عقد قرارداد و نظارتي آن از ابتداي سال آماده شده، از همين ماه به مرحله اجرا درمي‌آيد و بر اساس آن، همكاران ماما در دفاتر مامايي در اين سه استان، مي‌توانند با سازمان‌هاي بيمه‌گر براي ارائه خدمات خود قرارداد منعقد كنند.
همتي افزود: با اعلام نتايج اين طرح به شوراي عالي بيمه و در صورت موفقيت آميز بودن نتايج، اين طرح در سراسر كشور به مرحله اجرا درمي‌آيد.
وي با اشاره به شعار روز جهاني مامايي با عنوان «مادران و نوزادان، قلب مامايي» گفت: سلامت مادران و نوزادان به عنوان يكي از مهمترين شاخص‌ هاي رشد و توسعه يافتگي مطرح است و در ايران نيز در سال‌هاي بعد از انقلاب، رشد قابل توجهي در اين شاخص ‌ها داشتيم.
معاون درمان سازمان تامين اجتماعي با بيان اينكه وظايف ماما بسيار گسترده است و در سازمان اين وظايف به نحو احسن انجام مي‌شود، اظهار داشت: مراقبت‌ هاي دوران بارداري، حين زايمان، بعد از زايمان، نوزادان و پايش رشد نوزادان، جزو وظايفي است كه در حيطه مسئوليت ماما قرار دارد و در اين زمينه همكاران ماما تلاش مضاعفي را انجام مي‌دهند.
همتي با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و جشن دو سالگي اين طرح گفت: يكي از مهمترين برنامه‌هاي اين طرح، ترويج زايمان طبيعي و كاهش آمار سزارين در كشور بود و سازمان تامين اجتماعي نيز همراهي تمام و كمالي را در اجراي اين طرح ارائه كرد، بگونه‌اي كه آمار سزارين در مراكز درماني سازمان، 4،62 درصد كاهش يافت.
وي افزود: همچنين ارائه خدمات مامايي در ٢٧٦ مركز درماني سرپايي سازمان نيز قابل توجه است، از طرفي در كشور، ٦٠ بلوك زايمان وجود دارد كه از اين تعداد، ٥٤ مركز داراي لوح تقدير دوستدار مادر و سه مركز داراي لوح دوستدار مادر است كه خدمات ويژه‌اي را به مادران در دوران بارداري ارائه مي‌دهند.
معاون درمان سازمان تامين اجتماعي گفت: در سال گذشته حدود ٩٢ هزار زايمان طبيعي در مراكز بيمارستاني سازمان در سراسر كشور انجام شدكه جاي تقدير دارد.
همتي با اشاره به وجود ١١ مركز زايمان در آب اظهار داشت: سازمان تامين اجتماعي تلاش مي‌ كند تا اين مراكز گسترش يابد و از طرفي ساير خدمات زايمان بدون درد نيز به شدت پيگيري مي‌شود و در دو سال گذشته اين نوع زايمان در مراكز درماني سازمان ترويج يافته است.
در پايان اين مراسم از ٢٧ ماما برگزيده در مراكز درماني تامين اجتماعي سراسر كشور قدرداني شد.
حدود دو هزاز ماما در مراكز درماني سازمان تامين اجتماعي فعاليت مي كنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: