کد خبر: ۱۰۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - 2016May 07
شفا آنلاین>سلامت>یك پسر نوجوان عراقی كه دو ماه قبل بر اثر عملیات انفجار انتحاری تروریست ها حین یك بازی فوتبال بینایی خود را از دست داده بود، از مداوا در ایران و بازیابی بخش عمده بینایی اش سخن گفت.

به گزارش شفا آنلاین، عبدالحافظ عبدعلی 14ساله كه تلفنی از منزل خود در روستای عصریه در جنوب بغداد صحبت می كرد، گفت: پس از مداوا در بیمارستانی در تهران، اكنون می تواند با چشم راست خود به صورت عادی ببیند، اما برای بازیابی كامل بینایی چشم چپ، هنوز به درمان بیشتر در ایران نیاز دارد.
وی در توصیف شادی زایدالوصفش هنگام بازگشت به عراق پس از یك دوره درمانی 16 روزه در تهران، گفت: من نابینا به ایران رفتم، اما زمانی كه این كشور را ترك كردم، می توانستم ببینم.
عبدالحافظ ادامه داد: پزشكان گفته بودند كه اگر چشمانم را سریع تحت عمل جراحی قرار ندهند، بینایی خود را برای همیشه از دست خواهم داد. اما متخصصان ایرانی نوید بهبودی را دادند.
پدر این نوجوان نیز با بیان این كه متخصصان ایرانی پیش از عمل جراحی مجبور شدند عفونت چشم را از بین ببرند، گفت كه فرزندش برای ادامه مداوا و لیزردرمانی تا سه ماه دیگر بار دیگر راهی ایران می شود.
وی افزود: پزشكان ایرانی معتقدند كه بینایی فرزندم را به طور كامل بازمی گردانند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: